جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 خرداد 1393     
موزه شهر سوخته در آتش سوخت

مهر: موزه شهر سوخته شهرستان زابل صبح جمعه به دلیل اتصال سیم های برق دچارحریق شد و به رغم تلاش نیروهای اتش نشانی دچار آسیب جدی شد و در آتش سوخت.

فرماندار ویژه شهرستان زابل با بیان اینکه متاسفانه بر اثر آتش سوزی تالار اجتماعات این موزه به طور کامل تخریب و در آتش سوخته است در گفتگو با مهر اظهار داشت: به رغم اعزام به موقع نیروهای امدادی و آتش نشانی به محل این حادثه اما با توجه به مسافت 60 کیلومتری و حجم حریق به وقوع پیوسته تلاش آتش نشانان تنها منجر به پیشگیری از سرایت آتش به بخش های دیگر شد  و تالار آمفی تاتر این موزه به طور کامل در آتش سوخت.

هوشنگ ناظری بیان داشت: خوشبختانه در این حریق که پیش از ظهر امروز در این موزه اتفاق افتاد با تلاش نیروهای امدادی از سرایت آتش به بخش های دیگر جلوگیری شد و آسیبی به اشیای قیمتی و باستانی این موزه وارد نشد.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی قرار دارد افزود: از آنجا که این آتش سوزی در روز تعطیل به وقوع پیوست خوشبختانه هیچ تلفات جانی این حادثه در بر نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، این مجموعه پژوهشی، اداری، رفاهی که در مقابل  شهر سوخته  قرار دارد دارای ساختمانی با زیربنای دو هزار و 500 مترمربع و شامل بخش های مختلفی از جمله بخش اداری و کتابخانه، بخش پژوهشی، موزه، سالن آمفی تئاتر و سالن پذیرایی است.

در اين موزه يافته‌های شهر سوخته شامل اشيای سفالی، سنگی، پيکرک‌ها، مهره‌ها  و همچنين نمونه‌هايی از قبرهای به دست آمده از اين محوطه باستانی با استفاده از اسکلت‌های باقيمانده در آن بازسازی شده و به نمايش گذاشته شده‌ است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: