جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 خرداد 1394     
امنیت موجود در جامعه حاصل تلاش‌ جانبازان و ایثارگران

به گزارش شهرداری نیوز،قالیباف با تاکید بر اینکه اگر امروزه امنیتی در جامعه وجود دارد، بی شک حاصل تلاش و مجاهدت ایثارگران و جانبازان است، گفت: آن‌ها از این فرهنگ لحظه‌ای منحرف و غافل نمی‌شوند.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم همایش بصیران عاشق که امروز با حضور جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با بیان اینکه هیچ حرفی نمی‌تواند در خصوص انصاف جانبازان و ایثارگران معنا و مفهوم داشته باشد، اظهار کرد: ایثارگران و جانبازان جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها با تمام فراز و نشیب‌های دنیوی ثابت قدم در رسیدن به اهداف خود بوده و در فضایی زندگی کردند که دفاع از وطن‌شان مهمترین انگیزه زندگی‌شان بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه افراد جامعه بعد از سی و چند سال از تمام شدن جنگ، هنوز خود را مدیون جانبازان و ایثارگران می‌دانند، تصریح کرد: ابتدایی ترین وظیفه ما، حمایت از سرزمینی است که این جانبازان مرز و بوم برای حفظ آن تلاش کردند.

قالیباف با تاکید بر اینکه اگر امروزه امنیتی در جامعه وجود دارد، بی شک حاصل تلاش و مجاهدت ایثارگران و جانبازان است، گفت: آن‌ها با تمام تلاش خود توانستند در جبهه حق علیه باطل تلاش کنند و در راه راست قدم بردارند.

قالیباف با بیان اینکه انسان دنیاطلب نمی‌تواند ایثارگر خوبی برای جامعه باشد گفت: امروزه فرزندان ما در خصوص اینکه دفاع مقدس جبهه حق بوده یا نه سوال می‌پرسند و ما وظیفه داریم که جنگ را برای آن‌ها نقد کنیم و همچنین به آن‌ها پاسخ دهیم که جنگ ما منصفانه و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب بوده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ما حق نداریم به عنوان یک رزمنده و ایثارگر از امکاناتی که حاصل  دفاع مقدس است دنیا طلبی را به نفع خودمان استفاده کنیم افزود: ما مدافع ایثار و شهادت هستیم و نباید لحظه ای از فرهنگ و دینمان منحرف و غافل شویم.

وی با تاکید بر اینکه ارزش فرهنگ و جهاد نشان می‌دهد  که حفاظت از مرز و بوم کشور بر تمامی افراد واجب است تصریح کرد:‌ ده‌ها میلیون تنی که خون خود را برای دفاع از ارزش‌های انقلاب ریختند بی شک باور داشتند که اسلام مهم‌ترین مسئله برای حفاظت است و خونی که در مسیر حق ریخته شود همیشه پایدار خواهد ماند.

قالیباف گفت: امروزه جای شهدا در میان ما خالی است اما باور داریم که روح آن زنده و ناظر بر اعمال است به همین منظور در فرهنگ قرآنی یاد گرفتیم که زیر بار ظلم نباید برویم بلکه باید در راه دین هرچه داریم فدا  کنیم تا عزتمان از بین نرود.

وی با اشاره به مظلومانی که ناعادلانه شهید می‌شوند یادآور شد:‌ انسانیت به ما آموخته که از مظلومان دفاع کنیم و مانند برادر در میان بایستیم تا آ‌رمان هایشان از میان نرود.

وی اضافه کرد:‌ امروزه اگر نتوانیم از جامعه و کشورمان به درستی حفاظت کنیم مدیون خون شهدا خواهیم شد و آن‌ها در قیامت از ما بازخواست خواهند کرد.

وی با بیان اینکه افرادی که در شهرداری تهران فعالیت می‌کنند باید در راه خدمت به جانبازان، ایثارگران گام‌های موثری بردارند، گفت: ما باید با شجاعت، سلامت و قناعت به مردم، ایثارگران و جانبازان این مرز و بوم خدمت کنیم و جلوی تمامی ناعدالتی‌هایی که در یک مجموعه رخ می‌دهد بگیریم.

شهردار تهران در پایان با اشاره به اعلام نارضایتی از فعالیت های شهرداری تهران تصریح کرد: امروزه از کارهایی که در شهرداری انجام  می‌شود رضایت کامل ندارم اما تمام تلاش خود را برای رسیدن به این استدلال و نظام کارآمد انجام خواهم داد و همچنین از منابع انسانی می‌خواهم که هر چه در توان دارد از شما جانبازان و ایثارگران حمایت کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: