جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 31 ارديبهشت 1394     
شناسایی چهره واقعی شکسپیر/عکس

خبرگزاری ایسنا: «مارک گریفیتس» تاریخ‌دان و گیاه‌شناس پس از بررسی بسیار اعلام کرد تصویر حک‌شده روی جلد یک کتاب گیاه‌شناسی چهره اصلی ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه‌نویس بزرگ انگلیسی را در سن 33 سالگی نشان می‌دهد.

او این پرتره را تنها تصویر معتبر از خالق «هملت» می‌داند و بر این باور است که این «کشف ادبی قرن» لقب می‌گیرد. دو پرتره دیگر از چهره بزرگ‌ترین چهره ادبیات انگلیسی موجود است، اما هر دو پس از مرگ وی کشیده شده‌اند. گریفیتس طی پژوهش‌هایی که روی این کتاب 400‌صفحه‌ای انجام داده، به چهره چهار شخصیت تاریخی برخورده و یکی از آنها را شکسپیر 33 ساله معرفی کرده است.

شناسایی چهره واقعی شکسپیر +عکس

 
چهره شکسپیر در این کتاب با مرد کچل و صورت‌گردی که ما می‌شناسیم، بسیار متفاوت است.  گریفیتس معتقد است این تصویر شکسپیرِ در اوج شکوفایی ادبی است؛ زمانی که او به تازگی «رویای نیمه‌شب تابستان» را به نگارش درآورده و مدتی پس از آن «هملت» را خلق می‌کند. به گزارش گاردین، سه شخصیت دیگر این چهار پرتره خودِ جرارد، «رمبرت دودنز» گیاه‌شناس فنلاندی و صدراعظم و مشاور ملکه الیزابت «لرد برگلی» که حامی مالی جرارد هم بود، هستند. گریفیتس با بررسی موشکافانه این نمادها و حروف رمزگونه‌ای که اطراف چهره نفر چهارم حک شده، شکسپیر را شناسایی کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: