جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 31 ارديبهشت 1394     
رئیس پلیس الانبار برکنار شد

تسنیم: ۳ روز پس از اشغال «الرمادی» توسط گروه تروریستی داعش و عقب‌نشینی نیروهای امنیتی از این شهر، وزارت کشور عراق فرمانده پلیس استان الانبار را برکنار کرد.

به گزارش «اسکای نیوز»، «سعد معن» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک، دیروز از برکناری سرتیپ ستاد «کاظم الفهداوی» از سمت فرمانده پلیس الانبار و انتصاب «هادی رزیج» در این سمت، خبر داد.

وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد «محمد سالم الغبان» وزیر کشور عراق از فرمانده جدید خواست فورا کار خود را آغاز کرده و مکانی جدید برای فرماندهی پلیس انتخاب و پلیس الانبار و الرمادی را بازسازی کند.

این اقدام چند روز پس از اشغال الرمادی، مرکز استان الانبار توسط داعش و عقب‌نشینی نیروهای امنیتی از این شهر، صورت می‌گیرد.

عقب‎‌نشینی نیروهای امنیتی عراق از شهر الرمادی تکرار سناریوی موصل است که در آن زمان شمار زیادی از سربازان و نیروهای پلیس با رها کردن اسلحه و تجهیزات نظامی خود، از صحنه فرار و زمینه نفوذ داعش به موصل را تسهیل کردند.

دولت «حیدر العبادی» از زمان روی کار آمدن در تابستان گذشته، سلسله اقداماتی برای بازسازی ساختار نیروهای مسلح از جمله و بازنشسته کردن صدها افسر پلیس کرده است.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرده است کسانی که خیانت کرده‌اند باید منتظرمجازات سنگین باشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: