جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 ارديبهشت 1394     
اطمینان بلاتر پس از دیدار با نتانیاهو

فارس: سپ بلاتر رئیس فیفا ساعتی پیش در یک نشست خبری اعلام کرد که به یک توافق دو طرفه و سودمند میان فدراسیون‌های فوتبال فلسطین و رژیم اشغالی دست یافته است. او گفت درپی دیداری که دیشب با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالی و اوفر اینی و البته مقامات فوتبالی فلسطینی داشته، راه حلی سودمند را یافته که می‌تواند کارگر باشد.

بلاتر همچنین از قول نتانیاهو گفت: فوتبال قوی‌تر از همه مسائلی است که می‌تواند وجود داشته باشد.

بلاتر 80 ساله امروز با محمود عباس (معروف به ابو مازن) که 81 سال دارد و از 11 سال پیش تا کنون رئیس جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است دیدار خواهد کرد.

پیش از این، فدراسیون فوتبال فلسطین در صدد بوده طرحی را به جلسه سالانه فیفا ارائه و درخواست کند که عضویت فدراسیون فوتبال اسرائیل در این سازمان بین المللی به حالت تعویق در آید. فیفا قرار است جلسه سالیانه خود را در آخر هفته آینده برگزار کند. در این جلسه سالیانه همچنین انتخابات ریاست فیفا میان سپ بلاتر، فان‌پراگ، لوئیس فیگو و پرنس علی نیز برگزار خواهد شد.

فدراسیون فوتبال فلسطین می‌گفت: از اعضای فیفا می‌خواهیم که به این طرح پیشنهادی ما رای مثبت بدهند.

تیم فوتبال فلسطین دی‌ماه سال گذشته در بازی‌های آسیایی مورد استقبال وسیع تماشاچیانی از ملت‌های گوناگون قرار گرفت. رسیدن تیم فوتبال فلسطین به بازی‌های جام آسیایی با توجه به موانعی که پیش روی خود داشت، دستاوردی بزرگ و قهرمانانه بود.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، این تیم شانه به شانه در کنار این رژیم ایستاد. بازیکنان فلسطینی مورد اصابت گلوله و همچنین ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، بمباران شده‌اند، مانند دیگر هموطنان فلسطینی خود زندانی شده‌اند، از سفر و شرکت در تورنمنت‌ها محروم شده اند. همه این تحقیرها و رنج‌ها را دولت رژیم اشغالی، نگرانی‌های امنیتی عنوان کرده است. آن‌ها با علم کردن ادعای واهی خود به بهانه نگرانی‌های امنیتی از ساختن و تعمیر امکانات ورزشی برای فلسطینیان جلوگیری کرده اند. این در خواست به تعلیق در آوردن اسرائیل از فیفا جوابی به تمام این بی عدالتی‌ها می‌تواند باشد.

فدراسیون فوتبال اسرائیل، تیم‌های غیرقانونی شهرک نشین‌های یهودی را در مسابقات و لیگ های خود می‌پذیرد. این سازمان بطور نژادپرستانه تیم ملی نوجوانان فلسطینی را مورد تبعیض قرار داده که فلسطینیان مجبور شده‌اند که از راه‌های قانونی علیه عملکرد فدراسیون فوتبال اسرائیل اقدام کنند. این سازمان هرگز باشگاه ‌بیتار جروزالم را که مدتهاست استخدام بازیکنان عرب را ممنوع کرده، اقدامی انجام نداده است و یا این‌که این سازمان هرگز اقدامی علیه طرفداران خشونت‌گرا و ضد عرب این باشگاه نکرده است. هواداران این باشگاه بارها علیه عرب‌ها دست به خشونت زده اند. دو سال دیپلماسی در این باره منجر به هیچ تغییری در سیاست فدراسیون فوتبال اسرائیل نشده است به همین دلیل باید فیفا تصمیمات تنبیهی برای دفاع از حقوق بشر، علیه اسرائیل اتخاذ کند. سی سال اخراج آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید از این سازمان مثال و پیشینه خوبی برای به تعلیق در آوردن اسرائیل از این سازمان است. حال برای دفاع از حقوق بشر فلسطینیان نیاز به اقدام عملی سازمان یاد شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: