جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 ارديبهشت 1394     
ثبت 92 هزار اثر در دبیرخانه مشکات

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 5 از برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره مشکات با هدف تقویت و گسترش انگیزه‌های مشارکت جویی شهروندان به میزبانی منطقه 5 در تالار ایوان شمس خبر داد.

سید محسن اسدی شهردار منطقه 5 با اشاره به ثبت بیش از 92 هزار اثر در دبیرخانه مشکات منطقه 5 اظهار کرد: استقبال کم نظیر شهروندان از محورها و موضوعات جشنواره مشکات 3 موفقیتی ارزشمند است که مشارکت شهروندان و مسئولیت پذیری آن‌ها را نسبت به زندگی خود نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به مردمی بودن مراسم جشنواره مشکات افزود: جشنواره مشکات یکی از اقدامات ارزشمدی است که بستر شکل گیری رویکرد مهم  مدیریت شهری در آموزش شهروندی بر جلب مشارکت عمومی را فراهم کرده است.

اسدی تصریح کرد: در سومین دوره برگزاری جشنواره مشکات منطقه 5 به عنوان دبیرخانه موضوعی ایمنی شهر به فعالیت پرداخت که در این زمینه با مشارکت سازمان آتش نشانی و سازمان مدیریت بحران،برنامه‌های آ‌موزشی جهت آگاهی شهروندان برای ایجاد شهری ایمن مفاهیم اجرا شد.

وی ادامه داد: سومین دوره جشنواره مشکات در محورهای سیما و هویت شهری، حقوق و تکالیف شهروندی، ایمن سازی شهری و حمل و نقل و ترافیک، اقتصاد و خانواده، شهر و محیط زیست شهری در قالب نقاشی، عکاسی، پوستر، کاریکاتور، ایده‌های خلاقانه به همراه تصویربرداری،‌ داستان کوتاه و خاطره برگزار شد.

شهردار منطقه 5 گفت: کسب رتبه نخست منطقه 5 در رسیدگی به وعده‌های 137 با مشارکت گسترده شهروندان منطقه 5 موفق به کسب نخست بخش 137، رتبه دوم در  حوزه تاکسیرانی و رتبه سوم در بخش محیط زیست شده است.

ابوالفضل رفیع مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران جشنواره آموزشی مشکات را رویکرد فرهنگی و آموزشی برشمرد و گفت: جشنواره آموزشی و ترویجی مشکات با هدف مشارکت شهروندان در راستای کمک به بهبوئد کیفیت زندگی شهری برگزار شد که عرصه مشارکت بیست سازمان مدیریت شهری و شهروندان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در فرآیند تعامل ایجاد شده می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌ها در ارتقای کیفیت زندگی شهری، گام برداشت و گفت: یکی از مباحث مهم در بهبود کیفیت زندگی شهری ارتقای ایمنی شهروندان است که عنصر ساختار فیزیکی شهروندان در این زمینه دخیل است.

رفیع در پایان با اشاره به نقش آموزش و آماده سازی شهروندان برای کاهش حوادث گفت: با ارائه آموزش و آماده سازی شهروندان می‌توان شرایطی را فراهم کردتا در زمان وقوع بحران با کمترین آسیب مواجه شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: