جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 ارديبهشت 1394     
آموزش «سواد» تلویزیونی شد

فارس:علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به این پرسش که «آیا قرار است امسال آموزش سواد از طریق تلویزیون دنبال شود؟»، اظهار داشت: یکی از ارکان تقاضا در سوادآموزی، رسانه‌ها مخصوصاً رسانه‌های فراگیری مثل رادیو و تلویزیون هستند.

وی افزود: احساس کردیم علی‌رغم تأکیداتی که در این بخش شده است، جای سوادآموزی در رسانه خالی است؛ باید شرایطی را به وجود می‌آوردیم که هم برنامه رسانه و هم مأموریت نهضت سوادآموزی انجام می‌شد.

باقرزاده در خصوص انجام تبلیغات سوادآموزی در رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: در سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه را مجاب کردیم که منابعی برای تبلیغ و ترویج در اختیار نهضت سوادآموزی قرار دهد که موافقت شد و عمده این مبلغ در اختیار استان‌ها قرار گرفت؛ در سال نخست بر حسب برنامه‌های آماده و توانایی‌هایی که داشتند کار انجام شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در برخی استان‌ها برنامه‌ها و سریال‌های هم‌سو با سوادآموزی در حال تولید است، تصریح کرد: آموزش سواد با انیمیشن قوی را در استان سیستان و بلوچستان داریم؛ سریال‌های مختلف مربوط به سوادآموزی در استان‌های زنجان، خوزستان، اصفهان، آذربایجان غربی و گیلان در حال تهیه و تولید است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده پخش بودن برنامه‌ای با موضوع سواد در سیما، گفت: یک بخشی را سازمان نهضت سوادآموزی با شبکه سوم سیما تحت عنوان «فرصتی برای همه» قرارداد بسته است که برنامه‌ای 60 قسمتی و در آستانه رفتن روی آنتن است.

باقرزاده افزود: قرار بود از هفته معلم قسمت نخست این کار روی آنتن برود؛ تقریباً یک برنامه ترکیبی است با سابقه مستند‌سازی که در آنجا خدمات سوادآموزی با هنر رسانه بیان می‌شود و هم رابطه سواد با خیلی از پدیده‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با معرفی نمونه‌های کاملاً مشخص معرفی می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برنامه‌ای را امسال با شبکه آموزش سیما شروع می‌کنیم که پخش تدریس و آموزش مستقیم سواد خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: