جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 29 ارديبهشت 1394     
اجرای طرح آموزشی ویژه تفکیک پسماند از تابستان در محلات

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه برنامه های ویژه ای برای راسته های تجاری داریم که زباله تر و خشک در این راسته ها در چند نوبت یا چه ساعتی از شبانه روز جمع آوری شوند، گفت: ارایه آمار 12درصدی تفکیک از مبدا با روش های استاندارد تعریف شده و از محل جمع آوری پسماندهای ارزشمند خشک است که در غرف بازیافت باطل شده اند.

حسین جعفری با اشاره به اینکه در طرح تفکیک از مبدا با استفاده از ظرفیت های موجود در سطح جامعه و علاقمندی قشرهای مختلف جامعه به این بحث ورود پیدا کرده ایم، افزود: با ایجاد انگیزه های مادی و معنوی و در واقع ترویج گفتمان جدید به نام منزلت اجتماعی به سمت طرح تفکیک از مبدا در حال حرکت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح آموزش کارکنان و خدمتگزاران ادارات به صورت جداگانه به مرحله اجرا در خواهد آمد، خاطرنشان کرد: هر کدام از گروه ها آموزش های خاص خود را می ببینند. همچنین آموزش مدارس، مدیران مدارس، معلمان بهداشت و اولیای دانش آموزان بصورت جداگانه از یکدیگر آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در خصوص هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش و دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی که خاص معلمان بهداشت و روحانیون است، خاطرنشان کرد: این گروه از افراد همانند خانم های خانه دار باید در این موضوع اطلاعات به روزی داشته باشند. بنابراین برای این افراد نیز آموزش های خاصی را تعریف کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است این برنامه ها در رابطه با شهرک های مسکونی متفاوت از سطح شهر باشد، گفت: در برخی مواقع محدودیت هایی توسط شهرک ها یا بخش های حفاظتی شهرک ها اجرا می شود که قاعدتا نمی توان نوع مخازن و محل قرارگیری مخازن را متفاوت از سطح شهر در نظر گرفت.

جعفری با بیان اینکه در این طرح نظامم مند آموزش را در بخش های مختلف بصورت گام به گام آغاز کرده ایم، یادآور شد: این موضوع باعث می شود تا بخش های مختلف و صنوف را آموزش دهیم. به طوری که برنامه های ویژه ای برای راسته های تجاری داریم که زباله تر و خشک در آن راسته ها در چند نوبت یا چه ساعتی از شبانه روز جمع آوری شود. زیرا اگر پسماندها در یک راسته در 2 نوبت از روز جمع آوری می شد، در برخی راسته های تجاری ممکن بود به تعداد دفعات بیشتری جمع آوری می شدند. از این رو لازم است تا در نهایت در خصوص جمع آوری ساعت زباله ها با صنوف به نتیجه نهایی خواهیم رسید.

وی درخصوص اینکه در این طرح نظام مند در نظر داریم انگیزه های صنوف مختلف را بالا ببریم، گفت: این موضوع غیر از همکاری در طر ح تفکیک از مبدا، منفعت های مادی و معنوی را برای تمامی شهروندان به دنبال دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه در نظر داریم با این طرح NGO ها و تشکل های زیست محیطی را هم آموزش دهیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در بخش آموزش و ارتقا دانش شهروندان و همچنین تبلیغات و اطلاع رسانی بتوانیم گام های خوبی را در این بخش برداریم.

وی با اشاره به آمار 12 درصدی تفکیک مبدا از ابتدای شروع این طرح اشاره کرد: ارایه این آمار با روش های استاندارد تعریف شده که این عدد از محل جمع آوری پسماندهای ارزشمند خشک است که در غرف بازیافت باطل شده اند. همچنین ماشین های ملودی دار در مناطق و ادارات و واحدهای صنفی نیز جزو این آمار به حساب می آیند. البته آمار کل در طرح تفکیک بسیار بیشتر از این درصد است.

جعفری با ابراز امیدواری از موج جدید تبلیغ در طرح نظام مند تفکیک از مبدا افزود: با کمک رسانه های جمعی و اجرای برنامه های فرهنگی در سرای محلات و اماکن وابسته به شهرداری تهران که برای تابستان پیش بینی شده و اجرایی می شود، می توانیم حرکت رو به جلویی را برای خود ترسیم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای برنامه های مدنظر بی شک میزان همکاری شهروندان در این بخش افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: امیدواریم براساس برنامه 5 ساله شهرداری تهران که برای ما در این طرح اتخاذ شده است، در یک فاصله زمانی مشخص به درصدهای مطلوب برسیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: