جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 ارديبهشت 1394     
در صورت حمایت دولت در دوسال 70 کیلومتر مترو می سازیم

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل شرکت مترو با بیان اینکه سال گذشته با حمایت شورای شهر و شهرداری تهران ۲۰ کیلومتر مترو ساخته شده است گفت: اگر دولت معوقات مترو را پرداخت کند این قابلیت وجود دارد که در کمتر از دوسال ۷۰ کیلومتر دیگر مترو بسازیم.

هابیل درویش در مراسم بهره برداری از ایستگاه مترو میدان جهاد با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای رسانه، افزود: در نظر داریم تاپایان سال ماهانه یک ایستگاه مترو به بهره برداری برسانیم . ایستگاه بعدی تهران که به بهره برداری می‌رسد ایستگاه عبدل آباد در بخش جنوبی پایتخت است.

وی با یاد آوری اینکه ساخت ۲۰ کیلومتر مترو در سال گذشته حدافل ۲۰۰۰میلیارد تومان هزینه دربر داشته است افزود: تمام این بودجه از سوی شهرداری تهران تامین شد درحالی که بخش قابل توجه‌ای از این بوجه باید ازسوی دولت تامین اعتبار می شد.

درویش با ابراز ناراحتی از اینکه سال گذشته دولت در بخش کمک‌های عمرانی به حمل نقل ریلی تهران تنها ۱۰درصد از تعهدات مالی خود را انجام داده است ، تصریح کرد: اگر شهرداری بخواهد خط ۶ و ۷ متروی تهران را تا پایان سال ۹۴ به پایان برساند باید بیش از ۷۰۰۰ میلیارد هزینه کند تا در طول ۷سال ساخته و به بهره برداری برسد حال با حمایت دولت این پروژه می‌تواند دوساله به اتمام برسد.

وی با اشاره به نتایج یک مطالعه در سال ۹۲ مبنی بر اینکه اگر هر مسافر ۱۰ کیلومتر مسافت را با مترو طی کند بیش از ۷/. لیتر بنزین صرفه جویی می‌شود،  ادامه داد: با تکمیل تمامی خطوط حمل ونقل تهران شمار سفرهای شهروندان به بیش از ۹میلیون سفر افزایش می‌یابد که این میزان سفر منجر به صرفه جویی به ۶میلیون لیتر سوخت می‌شود که با احتساب کاهش مصرف بنزین روزانه، شاهد صرفه جویی ۹۰۰۰ میلیاردی خواهیم بود.

درویش به تشریح بخش دیگری از نتایج این تحقیق پرداخت وعنوان کرد: با تکمیل خطوط مترو شاهد ۳۲۴۰میلیارد تومان صرفه جویی خواهیم بود.

 مدیر عامل شرکت مترو در خصوص حمایت دولت و مجلس از شورا و شهرداری بیان کرد: اگر دولت حمایت کند شاهد آن خواهیم بود که شمار سفرهای درون شهری تهران با خطوط متر به بیش از ۹میلیون سفر افزایش یابد که این رشد سفر ۷۷۰۰میلیارد صرفه جویی را در پی دارد.

درویش خواستار حمایت دولت از روند ساخت مترو تهران شد و گفت: شهرداری در تلاش است تا سال ۹۵ دو خط ۶ و ۷ مترو که حدود ۷۰ کیلومتر می‌شود را به بهره برداری برساند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: