جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 ارديبهشت 1394     
خودروی دوچرخ!/تصاویر

خبرخودرو: به گفته "دنی کیم"، بنیانگذار شرکت لیت موتور، وسیله نقلیه، آینده بخش حمل و نقل را شکل می دهد. این شرکت بهره‌وری و کارایی موتورسیکلت را با ایمنی و راحتی یک خودرو ترکیب کرده تا وسیله نقلیه شهری جالب توجه ای به نام C-1 را خلق کند.

 

این وسیله نقلیه توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 160 کیلومتر در ساعت را دارد و در شش ثانیه سرعت خود را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رساند. اما نکته جالب توجه درباره C-1 توانایی حفظ تعادل روی دو چرخ است.

سیستم پایداری ژیروسکوپی پتنت‌دار این وسیله نقلیه از یک جفت چرخ هرزگرد (فلای ویل) که بیش از 10 هزار دور در دقیقه چرخش می کنند، سود می برد و گشتاور 1300 پوندفوت را برای کنترل پایداری C-1 بکار می گیرد. بر همین اساس، این وسیله نقلیه قادر است در پیچ ها گردش کرده و از قدرت کافی برای سرپا شدن برخوردار باشد. این ژیروسکوپ گردان زیر صندلی نصب شده است.

 

با بکارگیری دو دیسک چرخان که در جهت عقربه های ساعت 5,000 تا 12,000 دور در دقیقه داخل C-1 گردش می کنند این وسیله قادر به حفظ تعادل خود است. یک ماژول کنترل پایداری رایانه ای شده برای کنترل ژیروسکوپ ها در شرایطی که به منظور حفظ تعادل در حال گردش هستند، آنها را کج و راست می کند.


 
وسیله نقلیه C-1 دوستدار محیط زیست محسوب می شود زیرا نیروی خود را از موتوری الکتریکی دریافت می کند. بسته باتری 10.4 کیلوات ساعتی آن با یک بار شارژ کامل امکان طی مسافت 150 تا 200 مایل (241 تا 321 کیلومتر) را فراهم می کند. در شرایطی که C-1 از طراحی جمع و جوری سود می برد اما فضای کافی برای حمل یک سرنشین روی صندلی پشتی را نیز دارد و به واسط این سبک طراحی راننده قادر است حتی در مکان هایی که به طور معمول برای پارک موتورسیکت در نظر گرفته شده اند، توقف کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: