جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 ارديبهشت 1394     
نقدینگی نزدیک به 80 درصد از مشکلات صنعت و خودروسازی کشور است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : باید بانک ها برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش خودروسازان تسهیلات لازم را به این بخش اختصاص دهند در حالی که تاکنون نه تنها بانک های دولتی بلکه بانک های خصوصی نیز تقش مثبتی در بخش های تولیدی و اقتصاد کشور ایفا نکرده اند.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود :  البته کاهش سود تسهیلات بانکی تاثیر قابل توجهی در هزینه تولید در بخش های مختلف خصوصا صنعت خودرو دارد اما با توجه به اینکه سود تسهیلات همچنان رقم بسیار بالایی است تبعا این میزان کاهش سود تسهیلات شرایط منطقی و  واقعی را برای تولید فراهم نخواهد کرد.

وی تصریح کرد : هم اکنون نزدیک به 80  درصد از مشکلات صنعت کشور مربوط به حوزه نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است که این مساله نیز  در اظهارات اخیرا وزارت صنعت و معدن  نیز اعلام  شده است .

وی گفت : متاسفانه امروز یکی از مشکلات جدی خودروسازان سیستم و نظام بانکی و مهمتر از آن نرخ سود و تسهیلات بانکی است که مشکلاتی را در حوزه نقدینگی زیادی در شرکتهای خودروساز ایجاد کرده است.

نماینده بویین زهرا در خانه ملت افزود : البته چنانچه شرکتها نیز سررسید تسهیلات را به موقع پرداخت کنند موجب می شود که گردش مالی نیز در سیستم و نظام بانکی فعال تر شود مسلما بهبود گردش مالی در بانک ها نیز در کاهش سود تسهیلات نیز موثر خواهد بود.

عباسپور در ادامه با اشاره به راهکارهایی همچنین جهت  تامین نقدینگی و  سرمایه در گردش خودروسازان گفت : مسلما سرمایه گذاری خارجی و همچنین اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از سود سهام شرکتها به بخش تولید می تواند در این راستا کمک موثری باشد  همچنین طرح هایی در قالب پیش فروش  و توجه به بهره وری و تامین هزینه مالی نیز می تواند  تامین منابع مالی شرکتها موثر  واقع شود.

وی گفت : همچنین در صورتی که بر مبنای مصوبه لایحه بودجه سال 93 حدود 10 درصد از سرمایه صندوق توسعه ملی برای صنعت و حمل و نقل اختصاص می یافت بسیاری از مشکلات صنعت خودرو نیز  حل می گردید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: