جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 ارديبهشت 1394     
بیماری قارچ‌ پوستی در فصل گرم

باشگاه خبرنگاران: بیماری قارچ‌های پوستی به صورت انگل روی پوست، ناخن و موی انسان و حیوانات زندگی کرده و از ماده کراتین آنان تغذیه می‌کنند. این قارچ‌ها می‌توانند غیر بیماری زا و یا بیماری زا باشند و در تمام کره خاکی وجود دارند.
 
بیماری‌های قارچی پوست دسته‌ای از بیماری‌های عفونی پوست است که این بیماری‌ها معمولا در فصل گرم سال و شرایط تشدید تعریق شدت و شیوع بیشتری دارند رطوبت تعریق و گرما باعث شیوع و گسترش بیشتر بیماری‌های قارچی پوست می‌شوند.
 
مهمترین علت ابتلا به قارچ عدم رعایت بهداشت فردی است زیرا مواد شوینده مانند صابون‌ها و شامپوها تمامی شرایط زیستی برای قارچ‌ها را از بین می‌برند لذا فردی که استحمام مرتب نداشته باشد و ضمن انجام فعالیت‌های شغلی و یا ورزشی دچار تعریق شود امکان ابتلا به قارچها را پیدا می‌کند.
 
عامل دیگر بیماری قارچ‌های پوستی کاهش قدرت دفاعی بدن است افرادی که بیماری‌های ضعیف کننده و مزمن دارند مانند افراد مبتلا به کم خونی بیماری قند مبتلایان به سرطان‌ها، ایدز در ایجاد قارچ‌های پوستی تاثیر دارند. بیماری قارچ‌های پوستی قابل سرایت است.
 
خلیل صداقت پیشه متخصص پوست در خصوص بیماری قارچ‌های پوستی بیان کرد: قارچ یک موجود زنده همانند میکروب است که می‌تواند هر ارگانی از بدن را مبتلا کند شکل آنها به صورت قارچ‌های سطحی است که معمولا در ورزشگاه‌ها و استخرها مبتلا می‌شوند و درمان آن کوتاه و ساده‌تر است.
 
وی افزود: بیماری قارچ‌های پوستی قابل سرایت به هر کسی که با ما در ارتباط است و در بچه‌های کوچک ارتباط آن‌ها با دیگران محدودتر است احتمال ابتلای آن کمتر است ولی اگر پدر و مادر آنها دچار قارچ‌های پوستی شوند آن‌ها نیز درگیر می‌شوند.
 
وی بیان کرد: قارچ‌هایی که از طریق حیوانات منتقل می‌شوند سرایت آن به دیگران بیشتر و درمان آن نیز طولانی‌تر است.
 
صداقت پیشه در خصوص درمان قارچ‌های پوستی عنوان کرد: این افراد باید بهداشت فردی را رعایت کرده و محل زخم را مرتب شستشو دهند و از شامپوهای مخصوص و کرم‌های ضد قارچ استفاده کنند و اگر با کرم‌های موضعی درمان نشدند از طریق داروهای خوراکی اقدام کنند.
 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: