جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 ارديبهشت 1394     
بازتاب جهانی اتفاق عجیب بازی تراکتور

 

تسنیم: اتفاقات بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در هفته پایانی لیگ برتر ایران که به تساوی 3 بر 3 انجامید و در نهایت سپاهان قهرمان شد، به قدری عجیب بود که بازتاب جهانی داشت.

خبرگزاری فرانسه (AFP) گزارش داد؛ وقتی سوت پایان بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران به صدا در آمد هزاران هوادار شادمان برای شادی به زمین ریختند چون فکر می‌کردند تیم‌شان به اولین عنوان قهرمانی‌ خود در رقابت‌های لیگ برتر رسیده اما زمانی که لبخند بر لبان هواداران این تیم بود و آنتونی اولیویرا، سرمربی پرتغالی تراکتورسازی توسط هواداران این تیم به آغوش کشیده شد ناگهان همه چیز به تلخی گرایید چون خبر رسید که آنها اشتباه متوجه شده‌اند و تیم‌شان قهرمان نشده است.

قهرمانی‌ تیم بدشانس اولیویرا یعنی تراکتورسازی تبریز از منطقه شمال‌غربی ایران با توجه به نتیجه تساوی 3 بر 3 که برابر نفت تهران به دست آورد قطعی بود. دقایقی پیش از اینکه بازی به پایان برسد هواداران تراکتورسازی بر این باور بودند که رقیب این تیم یعنی سپاهان از اصفهان که برای قهرمانی نیاز به برد داشت در بازی همزمان به تساوی رسیده است.

وقتی سوت پایان بازی به صدا در آمد هوادران تراکتورسازی تصور کردند که تیم‌شان پس از دو نایب‌قهرمانی در سال‌های اخیر فاتح لیگ برتر شده ولی اسکوربرد ورزشگاه نتیجه بازی همزمان سپاهان- سایپا را 2 بر صفر به سود نماینده اصفهان اعلام کرد و به این ترتیب جام قهرمانی از دست این تیم خارج شد و توضیحی برای شادی باقی نماند.

زمانی که واقعیت برای هواداران تراکتورسازی محرز شد 90 هزار تماشاگری که در ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام بودند اوقات‌شان تلخ شد و اقدام به شکستن صندلی‌ها کردند و درگیری‌هایی صورت گرفت.

در شبکه‌های اجتماعی در ایران هم مردم با تونی اولیویرا ابراز همدردی و اشاره کردند که تیم وی قربانی یک حرکت کثیف شده است.

اتفاقات این بازی باعث شد چندین هوادار به خاطر مصدومیت مورد مداوا قرار بگیرند. به خاطر اغتشاشات بعد از بازی برای تأمین امنیت بازیکنان، آنها را در اتاق رختکن حبس کردند. همچنین تیم داوری نیز مورد حمله قرار گرفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: