جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 ارديبهشت 1394     
کیفیت ، گمشده مشتریان امروزی صنعت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : تا زمانی که کیفی سازی تولیدات جزء اولویتهای اصلی خودروسازان قرار نگیرد و قیمت خودروها متناسب با کیفیت و انتظار مصرف کنندگان افزایش نیابد بازار خودرو رونق نخواهد گرفت.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : امروز توجه به کیفیت و تولید محصولاتی با استانداردهای لازم از ضروریات صنعت خودرو است لذا در صورتی که به این موارد توجه جدی نشود همچنان مشکلات موجود در حوزه بازار تداوم خواهد داشت.

وی تاکید کرد : در سالهای اخیر همزمان با مشکلات و موانعی که برای صنعت خودرو رخ داد اتفاق بسیار مهم و پنهانی نیز در صنعت  خودرو بوجود آمد  که شاید کمتر کسی متوجه آن بود به طوری که به دنبال رکود و اتفاقات مهم در صنعت خودرو مشتریان به دنبال یک مهم و گمشده ای به نام کیفیت بودند چیزی که سال های سال به دنبال آن بودند و به دلایل مختلف نتوانستند به آن دست یابند.

وی تاکید کرد : به دنبال این اتفاقات مشتریان کیفیت خودرو را حلقه مفقوده ای در این صنعت می دانستند که  نتوانسته در حوزه خودروسازی و رقابت در بازار موفق عمل نماید.

وی گفت :  خودروسازان برای اینکه بتواند مشکلات موجود در این صنعت را حل کند قطعا باید به دنبال کیفی سازی خودروها باشد تا بتواند هم رضایتمندی مشتریان را بدست آورد و هم اینکه خودش را وارد بازار بزرگ تر و رقابتی تر نمایند تا بتواند با محصولات مشابه خارجی نیز رقابت نمایند.

وی با توجه به افزایش وام خرید خودرو تصریح کرد : به نظر می رسد  افزایش وام خودرو در شرایط خاص و ویژه ای بر وضعیت کنونی صنعت خودرو و تحرک در بازار موثر خواهد بود.

نماینده بهارستان و رباط کریم در ادامه در خصوص حضور خودروهای چینی در  بازار داخل پرداخت و گفت : هر چند خودروهای چینی بخشی از بازار داخل را تسخیر کرده اند اما این خودروها عموما به جهت برخی ویژگی ها مثل  تنوع ظاهری فریبنده هستند به طوری که مشتریان غالبا این خودروها را ترجیح می دهند در حالی که عمر و کیفیت پایین آنها موضوعی نهفته است بنابراین در صورتی که خودروسازان تجدید نظری در روند کیفی و تنوع در تولیدات داخلی نداشته باشند تولیدات چینی بازار ایران را تسخیر خواهند کرد.

نکو همچنین به موضوع درخواست افزایش قیمت خودروسازان اشاره کرد و اظهار داشت : البته افزایش قیمت خودرو به شرط افزایش کیفیت می تواند تا حدودی مورد انتظار جامعه باشد بنابراین چنانچه بواسطه کیفیت از متقاضیان حمایت بشود و همزمان  تولیدات داخلی از خدمات پس از فروش مناسب برخوردار بوده و رضایتمندی مشتریان را به همراه داشته باشد قیمت خودرو مشکل مهمی نخواهد بود هر چند کاهش قیمت  نیز از نظر مشتریان در این شرایط منطقی است .

وی افزود : در صورتی که افزایش قیمت خودرو غیر واقعی باشد نه تنها موجب رونق و بهبود اوضاع صنعت خودرو نخواهد بود بلکه به کما رفتن این صنعت را نیز  به دنبال خواهد داشت.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: