جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 ارديبهشت 1394     
باید به کارآمد کردن شهرداری و تحقق اولویت های مردم توجه داشته باشیم

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با تاکید بر ضرورت تفکیک کارهای ملی و محلی و تقویت جایگاه شوراها و مدیریت های محلی در کشور، تصریح کرد: توجه به فقرا و محرومان از وظایف جدی ما است و باید حواسمان باشد در سایه کارهای خوبی که در حوزه توسعه ای انجام می دهیم، از این کارهای ضروری که وظیفه اسلامی و انسانی ما است نیز غفلت نکنیم.

محمد باقر قالیباف طی سخنانی در مراسم افتتاحیه  اجلاس مشترک روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان ها که در محل ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به جایگاه شوراها در کشور، عنوان داشت: مسیری که کشور بر اساس قانون اساسی انتخاب کرده است، راهی جز تقویت روز به روز شوراها و مدیریت های محلی وجود ندارد و توجه به تقویت مدیریت های محلی امری اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: ضروری است تفکیک کار ملی و محلی اتفاق بیفتد به نحوی که امورات محلی با محوریت شوراها و شهرداری ها به مردم خدمت کنند و دولت مرکزی هم به مسایل کلان، ملی و بین المللی خودش بپردازد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تشکیل شوراها اولین ابلاغ و دستور امام خمینی (ره) بوده است، تصریح کرد:  جایی که من احساس نگرانی دارم این است که خود ما در مجموعه مدیریت شهری و این نهاد مردمی که برخواسته از قانون اساسی و نظر حضرت امام (ره ) است، با عمل و رفتار خود باعث تضعیف مهم ترین نهاد مردمی شویم؛ در غیر این صورت اگر این بخش را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم، یقین داشته باشیم که نهاد شورا روز به روز بارور تر خواهد شد.

 قالیباف خاطر نشان ساخت: ما همیشه از تمرکز زدایی و مدیریت یکپارچه سخن می گوییم و بر توجه به مردم تاکید می کنیم، اما غافل نشویم خود همین خطراتی که در سطح ملی مطرح می کنیم، در واقع خطرات بزرگی برای ما در شهرداری ها است. ما در شهرداری ها چقدر کارهای چندگانه و موازی داریم؟ این در حالی است که امروز ما باید به کارآمد کردن شهرداری و تحقق اولویت های مردم توجه داشته باشیم.

وی با بیان این نکته که دغدغه شهرداری و شورای شهر باید دغدغه مردم شود، اظهارداشت: ما در شهرها نباید از محرومان غفلت کنیم بلکه ضروری است فقرا را مورد توجه قرار دهیم؛  البته منظور از فقرا کسانی است که نیازمند یک وعده غذایی و ابتدایی ترین نیازهای درمانی و زندگی خود هستند. از این رو توجه به فقرا و محرومان از وظایف جدی ما است و باید حواسمان باشد در سایه کارهای خوبی که در حوزه توسعه ای انجام می دهیم، از این کارهای ضروری که وظیفه اسلامی و انسانی ما است نیز غفلت نکنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: