جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 ارديبهشت 1394     
لاغری با افشانه بینی!

باشگاه خبرنگاران: در مطالعه ای ارائه شده در نشست سالانه انجمن غدد درون ریز، 25 مرد جوان و سالم با وزن های متفاوت اسپری بینی اکسی توسین یا دارو نما مصرف کردند و سپس وعده صبحانه را میل کردند.
 
 زمانی که وزن آنها گرفته شد، مشخص گردید که گروه مصرف کننده اسپری بینی به طور متوسط 122 کالری و 9 گرم چربی کمتر نسبت به گروه مصرف کننده نوع ساختگی آن داشتند.

در مرحله بعد مردان تغییر نقش داده و به همان طریق مشخص گردید که مصرف کنندگان اسپری اکسی توسین مواد غذایی کمتری مصرف کرده و چربی بیشتری سوزانده اند.طبق گفته الیزابت لاوسون استادیار پزشکی دانشگاه هاروارد، سرکوب شدن اشتها توسط این اسپری در حیوانات به اثبات رسیده است.
 
اما این اولین مطالعه ای است که همان تاثیرات درست را بر روی هورمون نشان می دهد. گفتنی است که اکسی توسین ممکن است به عنوان پیوند هورمون شناخته شده باشد، اما نقش به سزایی را در نیروی کار ایفا می کند. همچنین اکسی توسین انرژی متابولیسم بدن را نیز تنظیم می کند و با کاهش مصرف غذا، انرژی را افزایش می دهد.محققان بر این باورند که اکسی توسین بر روی پاسخگویی مغز به هورمون های گرسنگی اثر گذاشته  و انسولین ( اثرگذار بر روی قند خون) را به طور حساسی افزایش می دهد.اکسی توسین در آمریکا تنها برای زایمان و شیردهی مورد استفاده است. در اروپا نیز برای تسهیل امر زایمان کاربرد دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: