جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 ارديبهشت 1394     
تدابیر طب سنتی برای رفع تپش قلب

تسنیم: قلب یکی از اعضای رئیسه بدن است، براین اساس نیز سلامت بدن وابسته به سلامت قلب است. قلب معدن روح حیوانی و حرارت غریزی است، لذا سلامتی و صحت قلب بسیار مهم است و سلامت قلب از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. اصلاح غذا از مهمترین راه‌های حفظ سلامت قلب است.

معرفی برخی موادغذایی مفید در رفع تپش قلب

-تخم بالنگو مقوی قلب است و مصرف آن در رفع تپش قلب مفید است، همچنین موجب احساس سبکی در قفسه سینه می‌شود. البته درباره تخم بالنگو باید گفت که این تخم به تقویت مغز و معده نیز کمک می‌کند، همچنین برای کاهش احساس وحشت هم مفید است.

طرز تهیه نوشیدنی از تخم بالنگو برای رفع تپش قلب: یک سوم لیوان گلاب، دو سوم لیوان آب، یک قاشق مرباخوری شکر، یک قاشق چایخوری تخم بالنگو را با هم مخلوط می‌کنیم و از این شربت می‌توان روزی یک تا 2 بار مصرف کرد البته لازم به ذکر است که این شربت را باید جرعه جرعه نوشید تا در بدن بهتر تاثیر بگذارد.

-دم کرده 5 گرم گل گاوزبان قبل از خواب تاثیر فراوانی بر کاهش تپش قلب دارد، همچنین مصرف شربت گاوزبان و بیمشک خود در سلامت قلب بسیار موثر است.

محمد احمدی مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی در این باره عنوان می‌کند: گلاب مفرح، آرامبخش و خواب‌آور و برای رفع کسالت مفید است، همچنین اشتها و حافظه را تقویت می‌کند و مصرف در هنگام تپش قلب بسیار مفید است.

-مصرف میوه‌هایی مانند سیب, "به" و گلابی برای رفع تپش قلب مفید است، همچنین شربت سیب با گلاب، آناناس، تمرهندی، انبه، اترج یا بالنگ نیز مفید است.

-ریحان، نعناع، مربای سیب و مربای به در رفع تپش قلب ناشی از سوءمزاج سرد مفید است البته نوع غلبه سوءمزاج توسط پزشک مشخص می‌شود.

-مصرف شیر گاو با شیره انگور برای رفع لاغری, ضعف احشا و تپش قلب ناشی از سوءمزاج خشک مفید است.

-مصرف تخم "فرنجمشک" همراه با کمی شکر و آب رافع تپش قلب از نوع سومزاج سودآوی و بلغمی است.

-مصرف افتیمون، زرشک، انسیون، بادرنجبویه، دارچین، رازیانه، مرزنجوش، عرق بهارنارنج و هل نیر به تقویت قلب کمک می‌کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: