جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1393     
فعالیتهای قرآنی شهرداری منطقه 18

به گزارش شهرداری نیوز معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری منطقه18 گفت:مانوس بودن با قرآن نیاز کلی همه مسلمانان است زیرا کلام خدا انسان را به آرامش دعوت کرده و در برابر عوامل تهاجم فرهنگی واکسینه می کند.

عشرت شایق در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: شهرداری منطقه 18 تا کنون فعالیتهای قرآنی بسیاری انجام داده که از آن جمله می توان به  احداث بوستان قرآنی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امسال در راستای فعالیتهای قرآنی کارویژه هایی راه اندازی خواهد شد گفت: تربیت موذن و ترویج اذان حلقومی از مهمترین فعالیتهای این کارویژه ها خواهد بود.حوزه فرهنگ و اجتماعی شهرداری منطقه 18 با همکاری ناحیه بسیج مسلم ابن عقیل و اوقاف منطقه در راستای همگانی کردن اذان حلقومی به جای پخش اذان از رادیو، برنامه هایی در دست اجرا دارد.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری منطقه18 ادامه داد:همچنین در نظر داریم نماز جماعت های مساجد را افزایش داده و در تمام مساجد منطقه، سه نوبت نماز جماعت برپا شود و اگر مساجد در اجرای این مهم، مشکلاتی داشتند درصدد رفع آن برآییم.به همین منظوردر حال راه اندازی کارگروه تقویت نماز جماعت هستیم تا با نظارت و حمایتهای لازم این امر نهادینه شود.

وی تصریح کرد:تربیت غاریان قرآن نیز از دیگر برنامه های شهرداری منطقه 18 است که تصمیم دارد  با تشکیل گروههای جمع خوانی قرآن علاوه بر مانوس شدن جوانان با قران، بستری برای معاشرت های اجتماعی و قرانی جوانان و همچنین شکل گیری شخصیت قرانی انها باشد.به همین منظور قرار است گروههایی 114 نفری از غاریان، مسئولیت این جمع خوانی ها را برعهده بگیرند. در فاز اول این برنامه، هر ناحیه 2 گروه جمع خوانی قران؛ یک گروه مختص خواهران و گروه دیگر مختص برادران و در فاز دوم هر محله 2 گروه جمع خوانی خواهد داشت.

شایق افزود:در این گروههای جمع خوانی، مباحث تفسیر قرآن هم برگزار خواهد شد و افراد می توانند  در حین قرائت قران از تفسیر آن نیز بهره مند شوند.

وی در پایان افزود: تلاش ما بر آن است تا از مشارکت بیشترمردم  در زمینه کارهای فرهنگی بهره مند شویم و بتوانیم کارهای فرهنگی منطقه را با همکاری آنان انجام دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: