جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 ارديبهشت 1394     
گزارش نهایی حادثه اتوبوس اسکانیا ، دو هفته دیگر

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از حادثه ۲۲ روز قبل اتوبوس اسکانیا در جاده تهران - شمال گفت : نتیجه پیگیری کمیته ها در جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی و بر پیشگیری از وقوع حوادث مشابه تاکید شد.

سید مهدی هاشمی افزود :‌ اگرچه دلیل اصلی این حادثه خطای انسانی  اعلام شده است اما این حادثه به دلیل یکسری موارد پی در پی بوجود آمد که سبب تکرار حوادث می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ، تجهیز نبودن فرودگاه ، نبود آموزش و توجیه مسئولیت ها در بخش های جاده ای و هوایی  را از دیگر دلایل بروز چنین حوادثی بیان کرد و گفت :‌ قرار شد وزیر راه و شهرسازی نتیجه نهایی پیگیری ها را تا دو هفته آینده به کمیسیون گزارش کند و یک هفته پس از بررسی ، گزارش را به صحن مجلس ارائه خواهیم کرد.

هاشمی ابراز امیدواری کرد با اقدامات پیشگیرانه شاهد بروز حادثه های مشابه نباشیم.

در حادثه تصادف اتوبوس اسکانیا که حدود سه هفته قبل در جاده فیروزکوه رخ داد پلیس راه  ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت سرعت غیر مجاز در شیب و پیچ جاده و نقص راه به علت ضعف حفاظ میانی در جلوگیری از عبور وسیله نقلیه به خط  مقابل ، نقص فنی مستمر سامانه کاهنده سرعت و نقص ساختاری اتوبوس به علت استحکام نداشتن مناسب سقف و ستون آن را به عنوان دلایل اولیه بررسی های این سانحه اعلام کرد.

سرنشینان اتوبوس اسکانیا از ناوگان شرکت مسافربری سیر و سفر حامل مسافران پرواز مشهد - ساری شرکت هواپیمایی ماهان بود که  12  نفر از مسافران آن در دم کشته و 18 نفر دیگر مجروح شدند.

حادثه اتوبوس اسکانیا عبرت آموز بود

وزیر راه شهرسازی جلسه با اعضای کمیسیون عمران مجلس را خوب و سازنده دانست و گفت :‌ در این جلسه درباره حادثه اتوبوس اسکانیا بحث هایی شد که بیشتر تاکیدها بر عبرت گرفتن از این حادثه بود و باید در مقررات بازنگری شود.

عباس آخوندی که برای بررسی حادثه 22 روز قبل اتوبوس اسکانیا در جاده فیرزوکوه که منجر به جان باختن 12 نفر از سرنشینان و زخمی شدن 18 نفر دیگر شد ، به کمیسیون عمران مجلس آمده بود  افزود : برای افزایش ایمنی حمل و نقل و پیشگیری از حوادث  اقدامات مفصلی انجام داده ایم که کمیسیون  نیز در جریان است.

وزیر راه وشهرسازی گفت : نصب 1880 دوربین نظارت جادها نیز تصویب شده است و تکمیل سامانه الکترونیک جاده ای نیز در دستور کار قرار دارد.

سرنشینان اتوبوس اسکانیا ، مسافران پرواز مشهد - ساری شرکت هواپیمایی ماهان بودند که به دلیل شرایط بد جوی از تهران با اتوبوس به مسیر خود ادامه دادند اما در این حادثه به مقصد نرسیدند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: