جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 ارديبهشت 1394     
رفتارهای ناهنجار ترافیکی ناشی از عدم توسعه فرهنگی است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم‌زمان با برگزاری «بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران»، کتاب را یکی از مؤثرترین ابزارهای آموزش دانست و گفت: جوامعی که افراد آن با مطالعه مأنوس بوده و كتاب‌خوانی در میانشان رواج بیشتری دارد، دارای فرهنگی ماندگارتر و پویاتر بوده و در نتیجه از سبک زندگی ‌ارتقاء یافته‌تری در مقایسه با سایر جوامع برخوردارند.

مهندس سيد محمد مهدی میرزایی افزود: عادت به كتاب‌خوانی و بسترسازی فرهنگی در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است، چنانچه علاوه بر کاربرد متعدد لفظ كتاب، كتب و مكتوبات در قرآن کریم، احادیث متعددی وجود دارد كه مبین اهمیت كتاب و كتاب‌خوانی در سیره معصومین (ع) است.

وی با اعلام این که بسیاری از رفتارهای غیر متعارف در زندگی شهروندی و از جمله رفتارهای ناهنجار ترافیکی ناشی از عدم توسعه متناسب و متوازن فرهنگ در جامعه است، تأکید کرد: عدم آموزش صحیح موضوعات ترافیکی در دوران کودکی و نوجوانی، از دلایل رفتارهای خطرساز در بزرگسالی است که بر آمار حوادث ترافیکی می‌افزاید.

طراحی غرفه سازمان ترافیک با محوریت خط سفید

معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به این که در حال حاضر بیش از یک میلیون دانش‌آموز در تهران مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: متأسفانه بخش قابل توجهی از آمار آسیب‌دیدگان حوادث ترافیکی پایتخت را دانش­آموزان به خود اختصاص می‌دهند و از این رو استفاده از ابزارهای آموزشی از جمله کتاب‌های اثرگذار از مؤثرترین و مهم‌ترین موارد در این زمینه است.

میرزایی با بیان این که تهیه، تدوین و توزیع کتاب‌های آموزشی دارای جذابیت و خلاقیت در قالب‌های مختلف از قبیل داستان و شعر از مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی سازمان ترافیک محسوب می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس معاونت آموزش سازمان ترافیک طی روال سال‌های گذشته با برپایی غرفه در «نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران»، نسبت به ارائه محصولات آموزشی و کمک آموزشی به عموم شهروندان علاقه‌مند اقدام نموده است.

وی با تأکید بر اجرای طرح «خط سفید» و انعکاس آن در طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی مرتبط با حوره ترافیک اضافه کرد: بر همین اساس و با هدف ترویج رعایت نظم و انضباط و افزایش ایمنی عبور مرور، طراحی غرفه، اجرای روزانه نمایش آموزشی برای بازدیدکنندگان و همچنین اجرای نمایشی مردان سفید (White Man) از اقدامات این سازمان با محوریت «خط سفید» در نمایشگاه کتاب امسال است.

هدفمان از حضور در نمایشگاه ارتقای فرهنگ ترافیک است

معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره یه این که آگاهی‌بخشی با توجه به گروه‌ هدف و استفاده از محتوای آموزشی مناسب از سیاست‌های آموزشی سازمان ترافیک است، اظهار کرد: در همین راستا، تلاش برای فراهم نمودن بستر مناسب به منظور ارائه مفاهیم آموزشی و ترویج و نهادینه‌سازی آموزه‌های مناسب در اذهان مخاطبان از جمله نکاتی است که در تألیف، تدوین و ترجمه انواع کتب تخصصی و عمومی با موضوعات حمل و نقل و ترافیک شهری مد نظر قرار می‌گیرد.

میرزایی با بیان این که تأمین و غنی‌سازی منابع و ایجاد انگیزه در افراد جامعه از جمله راهکارهای حفظ و اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جوامع امروز به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: در عصری که رسانه‌ها و ابزار دیجیتال خواه ناخواه تقاضای رسانه اثرگذاری همچون کتاب را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، برگزاری نمایشگاه‌های كتاب در ایام مختلف سال، اقدام ارزشمندی است.

وی در پایان با تأکید بر این که برپایی نمایشگاه‌های کتاب به منظور معرفی و عرضه این محصول آموزشی ارزنده با قیمت مناسب به علاقه‌مندان، یکی از شیوه‌های ترویج فرهنگ مطالعه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت در برگزاری این نمایشگاه بتوانیم در حوزه ارتقای فرهنگ ترافیک به اهداف پیش‌بینی شده در این زمینه نائل شویم.

گفتنی است غرفه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش «فرهنگسرای کتاب» بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا روز شنبه 26 اردیبهشت پذیرای عموم علاقه‌مندان به کتاب است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: