جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 ارديبهشت 1394     
3دستاورد جدید دارویی رونمایی شد

فارس: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۳ دستاورد جدید دارویی رونمایی کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در بخش نخست بازدید سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از شرکت داروسازی سها‌(2)، از سه دستاورد تولیدشده این شرکت در حوزه کمک به بیماران کلیوی رونمایی شد.

در رونمایی از سه فرآورده دارویی «هسته پِلت»، «قرص سِولامر» و «پِلِت اُورلیتات» تولیدشده شرکت داروسازی سُها، رسول دیناروند، معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، سید حسام‌الدین مدنی، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی و محمود شیخ زین‌الدین، معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر ستاری را همراهی می‌کردند.

بنا به گفته مدیران شرکت داروسازی سها و دست‌اندرکاران تولید این سه فرآورده دارویی، امید می‌رود تولید تجاری این سه محصول بتواند گام موثری در درمان بیماران حاد کلیوی برداشته و به پیشرفت اقتصاد علمی صنعت دارویی کشور کمک کند.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری میان این شرکت و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌های درمانی بیماران مرتبط، به جلوگیری از خروج ارز برای واردات این دارو اثرگذار باشد.
در دومین بخش بازدید معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از دستاوردهای تازه دارویی، ستاری با حضور در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران، «سها (1)»، از دستاوردهای دانش‌بنیان فناوری تولید هالوفایبرهای داخلی که قطعه‌ای برای درمان بیماران دیالیزی بوده و خط تولید ماسک نانو که مناسب برای جلوگیری از ورود ذرات و گرد و غبار کوچک‌تر از دو میکرون باشد، بازدید کرد.

بازدید ستاری از خط تولید این فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، پایان بخش مراسم رونمایی از این سه دستاورد جدید دارویی بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: