جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 ارديبهشت 1394     
گلایه های سلطان استقلالی ها

خبرآنلاین:  او در استقلال اینقدر زحمت کشیده که حالا، در این شرایط نابسامان حرف بزند و گلایه هایش را مطرح کند.

آقای جباری بازی استقلال و تراکتورسازی را دیدید؟
نه، باورتان می شود ندیدم؟ می دانستم استقلال نتیجه نمی گیرد به خاطر همین بازی را نگاه نکردم.

چرا؟ فقط چون پیش بینی می کردید نتیجه نمی گیرد؟
بله، اتفاقا تلویزیون هم بود و می توانستم بازی را ببینم ولی ندیدم چون می دانستم می بازد.
واقعا دلیلش چیست که یک پیشکسوت تصمیم می گیرد بازی ها را نبیند؟ فقط به خاطر نتایج ضعیف یا اینکه حضور...
به ارواح خاک پسرم اینقدر عصبی بودم که تصمیم گرفتم بازی را نبینم. مشکل استقلال کلی است. از کادر فنی بگیرید تا بازیکنان. همه دست به دست همه داده اند که این مشکلات به وجود آمده است. خوب برنامه ریزی نکردند، یارگیری نکردند و آخرش این می شود. اگر شما فوتبالیست باشید می فهمید چرا من بازی های استقلال را نمی بینم. تیمی که به زمین می رود و کاری انجام نمی دهد، بازی اش را نباید دید. شما می بینید که تیم ضعف است. بازیکنان بدن ندارند. مشکل فیزیکی در تیم هست. از اول فصل این مشکل حل نشده است. وقتی تیم نتیجه نمی گیرد یعنی یک مشکل اساسی وجود دارد

نقش امیر قلعه نویی در شکست ها چقدر است؟ چون ایشان همچنان می گوید بازیکنان مورد نیازش را نگرفته اند یا باید از مجیدی بپرسید چرا استقلال نتیجه نگرفته است!
من فکر نمی کنم قلعه نویی به این صورت گفته باشد ولی مسولیت شکست ها به گردن قلعه نویی است. او باید تیم را جمع کند. اخیتار دارد که این کار را کند. پس نمی تواند بگوید دیگران مقصر هستند. اوست که بازیکن را می خواهد یا نمی خواهد.

استقلال واقعا بد بسته شده است؟ این تیم یکی از پر ستاره ترین تیم های لیگ برتر است.
بد بسته نشده است. از سویی قلعه نویی تمام این بازیکن ها را خواسته است. یکی از مشکلات اساسی استقلال همین خصوصی سازی بود که باعث شد تا اسپانسر پول ندهد. وزارت ورزش هم کمک زیادی به استقلال نکرد. اما درباره لیست استقلال شما باید با آقای نظری جویباری حرف بزنید. استقلال بازیکنانی را که قلعه نویی می خواسته، جذب کرده است. او نمی تواند شکست ها را گردن کسی بیاندارد. خود ایشان به عنوان سرمربی اختیار داشته که این بازیکنان را آورده است. من از آقای افشارزاده شنیدم که بازیکنان مورد نیاز آقای قلعه نویی را هم گرفته اند. استقلال دومین فصل هم بد نتیجه گرفته و شما ببیند در این دو سال چقدر بازیکن به استقلال آمده اند و آخر فصل سرمربی عذر آنها را خواسته است. بعضی از آنها در تیم های بعدی شان هم درست و حسابی بازی نکرده اند. نمی دانم، شاید در گزینش بازیکنان عجله می کردند.

آیا می توان گفت با شکست پرسپولیس، هواداران این باخت ها را فراموش می کنند. چون به نظر می رسد اصرار کادر فنی برای ادامه همکاری، تلاش برای جبران شکست ها در بازی آخر باشد.
نه، نه. اصلا اینطور نیست. مردم نمی توانند فراموش کنند که چه گذشته. آبی و قرمز دوست دارند برنده باشند. از روز اول همینطور بوده است. ولی برنده شدن در این مسابقه نمی تواند نتایج فصل را توجیه کند و روی همه چیز سرپوش بگذارد. اشتباهات این فصل خیلی زیاد بوده است. (جباری در ادامه حرف هایی می زند که به رسم امانت نزد ما می ماند)

از میانه های نیم فصل پیدا بود که نتایج استقلال تغییری نخواهد کرد. آیا بهتر نبود شوکی به تیم وارد شود؟
من قبول دارم که باید این شوک وارد می شد ولی اعضای هیات مدیره جلسه داشتند و به اتفاق آرا تصمیم گرفتند کادر فنی به کارش ادامه دهد.

به نکته خوبی اشاره کردید. اعضای هیات مدیره استقلال رودروی قلعه نویی از او حمایت می کنند ولی تمام اهالی رسانه و حتی خود شما مطلع هستید که هدف شان چیز دیگری است؛ اینکه قلعه نویی اینقدر بماند و ببازد تا خودش برود. فکر نمی کنید این لجبازی با او، در واقع به استقلال لطمه می زند.
هیات مدیره ای که شهامت نداشته باشد واقعیت ها را رودوری مربی مطرح کند، ضعف بزرگی دارد. اعضا باید توانا و قادر باشند. سرمربی را صدا کنند. رودرویش بنشینند و با او صحبت کنند. اینکه رودرو چیزی را مطرح نمی کنند و پست سر مربی مسایل را می گویند، ضعف است. هیات مدیره تشکیل شده که این ضعف ها را بیان کند. این درست نیست که چون احساس می کنند مربی ناراحت می شود، چیزی نگویند. من این حرف ها را به عنوان یک استقلالی می زنم. می بینم مردم در ورزشگاه چه می کشند. ناراحت می شوم تیم می بازد. هواداران سرخورده می شوند. آنها توقع دارند هرکسی که در باشگاه می آید، به نفع باشگاه قدم بردارد. توقع دارند هیات مدیره توانا باشد. وظایف مربی و همه در باشگاه مشخص است. در گذشته هم یکسری مشکلات بود. اگر یادتان باشد، فتح الله زاده وقتی انتخاب شد که هیات مدیره به خانه قلعه نویی رفتند. فردای این نشست فتح الله زاده را مدیرعامل استقلال کردند. ولی تا جایی که ما می دانیم اول باید هیات مدیره، مدیرعامل را انتخاب کند. بودجه تعیین شود و سپس مدیرعامل بگوید چند گزینه برای مربیگری انتخاب کرده و در نهایت یکی سرمربی شود نه اینکه اول با مربی جلسه بگذارند، بعد مدیرعامل انتخاب شود!




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: