جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 ارديبهشت 1394     
ساماندهی گذرهای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه 20 از ابلاغ و اجرای بیش از 70 کدپروژه عمرانی در حوزه های عمران، ترافیک، امورشهری و اجتماعی این منطقه جنوبی در سال جاری خبرداد.

علیرضا کرمی با بیان اینکه اغلب پروژه های نیمه تمام این منطقه در سال گذشته تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است، گفت: حدود 70 کدپروژه عمرانی در سال جاری از سوی مدیریت شهری منطقه 20 اجرا می شود تا روند توسعه زیرساخت های شهری و آبادانی این منطقه جنوبی همچنان ادامه یابد.

کرمی با اشاره به رویکرد فرهنگی شهرداری تهران، بیشترین پروژه ها را مختص حوزه اجتماعی برشمرد و افزود: 2 مرکز خدمات رسانی به آسیب دیدگان اجتماعی ویژه بزرگسالان و کودکان، مساجد امام رضا(ع) و امام حسن عسگری(ع)، سه سرای محله در عباس آباد، حمزه آباد و علائین و احداث بیش از 5 زمین چمن مصنوعی در محلات از جمله پروژه های فرهنگی و مذهبی است که تا پایان سال جاری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی نسبت اعتبارمعاونت فنی و عمرانی منطقه 20 را حدود 40 درصد از اعتبار مصوب سال اعلام کرد و ادامه داد: تعریض خیابان شهید رجایی و ساماندهی معابر پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با رویکرد حفظ هویت های تاریخی- مذهبی و همچنین ساخت پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران در محدوده حریم از جمله مهمترین طرح های عمران شهری است.

کرمی با اشاره به اینکه توسعه فضاهای سبز شهری و تفرجگاهی همچنان در دستور کار است، چنانکه نیمی از بودجه حوزه امورشهری به احداث فضای سبز اختصاص یافته است، گفت: سال گذشته بخش قابل توجهی فضای سبز شهری جدید در منطقه 20 احداث شد و در سال جاری نیز ساخت بوستان هایی از جمله باغ مینیاتوری، خانواده، توسکا و قدس انجام خواهد شد تا سرانه فضای سبز شهروندان این منطقه جنوبی همچنان جزء برترین های شهر تهران محسوب شود.

وی همچنین در خصوص طرح های ترافیکی افزود: تکمیل پایانه جوانمردقصاب از مهمترین پروژه های ترافیکی منطقه است که در کنار ده ها پروژه دیگر به منظور افزایش ضریب ایمنی معابر و توسعه حمل ونقل عمومی عملیاتی خواهد شد.

کرمی افزود: آزادسازی املاک معارض با طرح های عمران شهری و به ویژه طرح توسعه آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز از دیگر فعالیت هایی است که در بودجه سال 94 مدیریت شهری منطقه 20 لحاظ شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه پروژه هایی نظیر مجموعه فرهنگی برج طغرل، کانال های هرنجی و هلال احمر، پل غیرهمسطح سواره رو تقی آباد، بوستان دوستدار کودک، لوپ بزرگراه امام علی(ع) به جاده ورامین از جمله پروژه هایی است که توسط معاونت های اجرایی شهرداری تهران و سازمان های مربوطه در حال انجام است، گفت: در حال حاضر منطقه 20 پروژه بلاتکلیف نداشته و مدیریت شهری در سال گذشته موفق به اتمام پروژه های متعددی همچون تعریض جاده امین آباد، اتصال بزرگراه امام علی(ع) به ضلع جنوب و شهید رجایی، مسجد ساجدین، سرای محله بهشتی، مجموعه ورزشی شهید مدرس و... شده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: