جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
زمان آزادی اسرای فلسطینی از زبان کری

فارس: وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته پیش از ترک سرزمین اشغالی در فرودگاه اللد اعلام کرد که سومین گروه اسرای قدیمی فلسطین در موعد مقرر 29 دسامبر(8 دی) آزاد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری سما، «جان کری» دیشب اعلام کرد که سومین گروه اسرایی که پیش از توافق اسلو به اسارت درآمده‌اند در تاریخ 29 دسامبر(8 دی) آزاد می‌شوند.

کری هفته پیش سعی کرده بود تشکیلات خودگردان را به تعویق زمان اجرای مرحله سوم آزادسازی اسرای فلسطین به مدت یکماه متقاعد سازد اما فلسطینیان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

در همین رابطه برخی سایت‌های اسرائیلی گزارش دادند که کری ترس از این دارد که به محض آزادی سومین گروه اسرای فلسطینی، نتانیاهو احداث تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را اعلام نماید که این امر باعث انفجار در مذاکرات با فلسطینیان می‌شود و بر این اساس کری پیشنهاد داده بود که زمان اجرای مرحله سوم آزادی اسرا به مدت یکماه به تعویق بیافتد و پس از آن 60 اسیر فلسطینی در یک مرحله آزاد شوند که این کار نیز به موازات دستیابی به توافق بر سر چارچوب کلی راه حل دائمی صورت بگیرد.

کری همچنین اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای تمدید مهلت تعیین شده برای مذاکرات بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی وجود ندارد و هدف اصلی نیز دستیابی به توافق دائمی بین دو طرف است نه راه‌حل موقت یا مرحله‌ای.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: