جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 ارديبهشت 1394     
«شمسه» به نمایشگاه کتاب آمد

به گزارش ستاد خبری جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه، عبادلله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و رئیس ستاد مرکزی مجموعه جشنواره های شمسه گفت: اتوبوس های شمسه و فرهنگسرای کتاب شهرداری تهران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مستقر و فعال هستند تا خدمات فرهنگی به شهروندان تهرانی و دیگر بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب ارائه کنند.
 
وی با اشاره به اینکه، یکی از اولویت ها و رسالت های اصلی شهرداری تهران طی چند سال گذشته، تقویت ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان است، افزود: چند دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده و اختصاصی مجموعه جشنواره های شمسه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فعالیت دارند تا ضمن معرفی شمسه به شهروندان، کتب تهیه شده در مجموعه جشنواره های شمسه را نیز میان شهروندان توزیع کنند و از نزدیک با شهروندان در تعامل و ارتباط باشند.
 
رمضانی با بیان اینکه اتوبوس های کتاب شمسه و فرهنگسرای کتاب شهرداری تهران طی چند روز گذشته با استقبال بسیار خوب شهروندان روبرو شده است، خاطرنشان کرد: فرهنگسرای کتاب شهرداری تهران نیز با شعار «همیشه کتاب» و تمرکز بر رویکرد «آسمان آبی، زمین پاک»، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران راه اندازی شده است تا در خدمت نیازهای فرهنگی شهروندان باشد.
 
حمید کیانی دبیر مجموعه جشنواره های شمسه نیز در این باره گفت: فرهنگسرای کتاب شهرداری تهران در مساحتی حدود 120 متر مربع، در مصلای تهران، روبروی مترو شهید بهشتی سر خیابان هفتم) مستقر شده است.
 
وی افزود: هرچند مخاطبین اصلی و خاص فرهنگسرای کتاب، کودکان هستند اما برنامه ها و  ویژه برنامه های فرهنگی و هنری به گونه ای طراحی شده است که عموم شهروندان و بازدیدکنندگان عزیز می توانند بهره مند شوند.
 
کیانی تاکید کرد: همه فعالیت های فرهنگسرای کتاب متمرکز بر شعار و رویکرد «آسمان آبی، زمین پاک» است.
 
در این زمینه، فائزه هوشیار مدیر امور کتابخانه های شهرداری تهران نیز گفت: فعالیت ها و برنامه های فرهنگسرای کتاب شهرداری تهران از بخش های متنوعی تشکیل شده است.
 
وی افزود: یکی از این بخش ها «کتابخوانی هنرمندان» است که در آن، هنرمندان( کارگردانان، بازیگران و ... کشور) برای کودکان کتاب می خوانند؛ این بخش همه روزه از ساعت 11 تا 12:30 و 16 تا 17:30 در خدمت شهروندان و مخاطبان عزیز است.
 
هوشیار اظهار داشت: اجراها و تئاترهای مذهبی در مدح و منقبت امام علی(ع)، شاهنامه خوانی، اجرای تئاترهای مذهبی زنده با حضور گروه های تئاتر شهرستان ها، اجرای اساتید قصه گوی کشور، بخش «محفل ادبی» با حضور شاعران نامی کشور در بخش های آئینی، طنز و شعر نو و هنرهای نمایشی با موضوعات ویژه کتاب و محورهای «آسمان آبی، زمین پاک»، «خط سفید» و ... از دیگر بخش های فعال در فرهنگسرای کتاب هستند.
 
مدیر امور کتابخانه های شهرداری تهران همچنین گفت: یکی دیگر از بخش های اصلی فرهنگسرای کتاب «معرفی مجموعه اهداف و فعالیت های جشنواره های شمسه» است.
 
مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه و زندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»، «خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود.
 
شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham3.ir مراجعه کنند. مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا پایان اردیبهشت 94 است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: