جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 ارديبهشت 1394     
افزایش ۵۰ هکتاری فضای سبز در پهنه غربی پایتخت

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه ۹ گفت: طرح توسعه فضای سبز منطقه در قالب ایجاد کمربند سبز در سطح شهر تهران به میزان ۱۴۵ هکتار اجرایی شده و براساس پیش بینی‌های لازم، ۵۰ هکتار دیگر نیز تا پایان همین ماه به محدوده فضای سبز و ۳ متر به سرانه فضای سبز منطقه افزوده می‌شود.

سیدعلیرضا حسینی در این خصوص اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقا زیبایی محلات و افزایش سرانه فضای سبز منطقه اجرایی و در طول یک سال اخیر ۱۴۵ هکتار فضای سبز در بزرگراه فتح محدوده پایگاه یکم شکاری مهرآباد ایجاد شد.

وی تصریح کرد: طرح کمربند سبز پایتخت با هدف ارتقا زیبایی محلات و افزایش سرانه فضای سبز، سرانه فضای سبز منطقه را ارتقا می‌دهد و این موضوع با توجه به اینکه منطقه ۹ یکی از مناطقی است که از لحاظ آلاینده‌های زیست محیطی با وجود فرودگاه مهرآباد، ترمینال غرب، مسیر ترانزیتی جاده مخصوص کرج، بزرگراه فتح و ۴۵ متری زرند مشکلات فراوانی دارد بسیار حائز اهمیت است. 

حسینی با اشاره به رشد سرانه فضاس سبز منطقه گفت: براساس تمهیدات لازم و برنامه ریزی صورت گرفته، در حال حاضر سرانه فضای سبز عدد ۱۴. ۶۶ را نشان می‌دهد که با با توجه به عملیات جنگلکاری این سرانه حداقل به عدد حدود ۱۸ نزدیک می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در سطح منطقه در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته و بر همین اساس با استفاده از ظرفیت‌ها و فضاهای بلااستفاده، اقدامات مناسبی در راستای توسعه فضای سبز و آموزش و فرهنگ ‌سازی مناسب جهت آگاه‌سازی شهروندان انجام شده است. 

به گفته حسینی، سال گذشته براساس اقدامات صورت گرفته، سرانه فضای سبز با رشد ۱۰۰ درصدی همراه شد و براساس پیش بینی‌ها حدود ۵۰ هزار اصله درخت نیز در سطح محدوده کاشته شد. 

شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: سال گذشته با طرح‌هایی که در راستای توسعه فضای سبز منطقه دنبال شد، سرانه فضای سبز از ۷ متر به ۱۴. ۶۶ متر رسید و این عدد برای هر نفر در منطقه بسیار مطلوب و ایده آل است.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: