جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1393     
توصیه‌ طب سنتی برای ورزشکاران حرفه‌ای

تسنیم: غلامرضا کردافشاری مدرس طب سنتی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: افرادی که طی ورزش کردن به خصوص ورزشکاران حرفه‌ای تشنه می‌شوند، به خصوص ورزش در هوای گرم که احتمال کم آبی را افزایش می‌دهد، باید قبل از ورزش این مسئله را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه آب خوردن بین ورزش کردن به بدن ضرر می‌رساند، افزود: آب خوردن در حین و بلافاصله بعد از قطع ورزش بسیار مضر است، به خصوص اگر آب سرد باشد متاسفانه این کار در باشگاه‌ها و مجامع ورزشی بسیار در بین ورزشکاران متداول است، به طوریکه هر کدام یک بطری آب سرد به همراه دارند که در وسط ورزش کردن می‌خورند که خود موجب بروز مشکلاتی خواهد شد.

این مدرس طب سنتی ادامه داد: خوردن آب در حین ورزش کردن موجب می‌شود تا آب سرد توسط اعضای بدن که در اثر ورزش گرم شده‌اند، سریع جذب بدن شود و در صورتی که فرد به این کار مداوت داشته باشد موجب می‌شود سرمای آب باعث کاهش حرارت غریزی که لازمه حیات است و اصلاً ورزش به منظور تقویت این حرارت غریزی انجام می‌شود، به تدریج سرد و خاموش شود.

کردافشاری افزود: یعنی با این کار نه تنها به هدف مورد نظر از ورزش دست نیافته‌ایم بلکه در جهت عکس آن عمل کرده‌ایم. توصیه مى‌شود 30 دقیقه قبل از شروع تمرینات 400 تا 600 سانتى‏متر مکعب آب یا نوشیدنى مناسب مصرف شود و اگرچه معده مى‏‌تواند حجم بیشترى از مایعات را دریافت کند و پُر بودن معده از مایعات به عنوان یک عامل ناخوشایند براى فعالیت‏‌هاى ورزشى است و بهتر است همین مقدار آب را که توصیه شده است مصرف کنند.

وی اضافه کرد: ورزشکاران قبل از تمرینات ورزشی از نوشیدنی سرد استفاده نکنند و بهتر است از نوشیدنی استفاده کنند که غلظت قند بالا نداشته باشد، چراکه اگر قند بالا داشته باشد، جذب آن به تاخیر می‌افتد و باعث جبران کم آبی نیز نمی‌شود.

این مدرس طب سنتی خاطرنشان کرد: می‌توان به عنوان نوشیدنی مناسب از آب میوه‌های طبیعی مانند آب سیب با کمی گلاب که علاوه بر خواص آن در تقویت قلب و مغز و حرارت غریزی کمک می‌کند و به انجام بهتر ورزش کمک کرده مصرف کنند زیرا مقدار قند کمتری دارد و در بدن به راحتی جذب می‌شود و بدن سود فراوانی می‌برد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: