جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 ارديبهشت 1394     
دنبال دلالی نفت ایران نباشید

مهر: سید محسن قمصری در جمع خبرنگاران درخصوص بدهی های کشورمان تاکید کرد: در حال حاضر به هیچ شرکت اروپایی بدهی نفتی نداریم، آخرین بدهی مربوط به شرکت انی ایتالیا بوده که تسویه شده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه قیمت جهانی نفت خام از سوی برخی کشورها مدیریت می شود، تصریح کرد: نگاهی به عوامل اقتصادی درسال ٢٠١٤ نشان می دهد رشد اقتصادی کشورها تغییر خاصی نداشته است و نوسانات قیمت نفت ارتباطی به رشد اقتصادی کشورها ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد:  شرایط بازار گویای آن است که افزایش قیمت نفت به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۵ بعید خواهد بود.

این دیپلمات شرکت ملی نفت ایران بابیان اینکه اصرار ما این است که در مذاکرات هسته ای، آزادی خرید نفت ایران به جای آزادی فروش نفت ایران درج شود، توضیح داد: خرید نفت خام ایران سالهاست که تحریم شده، در فروش این کالا مشکلی نداریم. خریداران هر گاه خواستار خرید نفت خام ایران شدند از سوی کشورهای غربی و تحریم کنندگان محدود و تحریم شدند.

به گفته وی هم اکنون تعداد معدودی از پالایشگران سنتی اجازه خرید نفت ایران را دارند که مقدار آن بیش از یک میلیون بشکه در روز است به طوری که بازار آسیا به دلیل نزدیکی و بعد مسافت اولویت اول فروش نفت ایران است و پیش از تحریم نیز ٦٢ درصد نفت ایران به  آسیا صادر می شد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران نحوه تعامل با بخش خصوصی را دو نوع دانست و تصریح کرد: یکی بحث بازگرداندن وجوه نفتی ایران است که بخش خصوصی می تواند با زنجیره تهاتر این موضوع را برای ما تسهیل کند و دوم بخش خصوصی باید تلاش کند در نقاط مختلف جهان بازار مصرف ایجاد و سهمی از این بازار دریافت کند.

وی در خصوص جایگاه بخش خصوصی در خرید و فروش نفت توضیح داد: بخش خصوصی هم اکنون به دنبال این است که نفت را با قیمتی ارزان تر از ما خریداری کند و با ٢ دلار بیشتر بفروشد که این موضوع نمی تواند نشان دهنده  توانایی بخش خصوصی در تجارت جهانی انرژی باشد. آنها باید بپذیرند که در بازار ریسک کنند و تنها به دنبال واسطه گری و دلالی نباشند که بدون شک اگر این گونه باشد در بازار انرژی نقشی نخواهند داشت.

این مقام مسئول از انجام مذاکراتی با شرکت های غربی خبر داد و افزود: با چند مشتری از شرکتهای غربی مذاکراتی انجام شده است. ضمن این که ما با همه خریداران غربی در طول دوران تحریم ارتباط و مذاکره داشتیم و آنها آماده خرید نفت ایران بلافاصله پس از تحریمها هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: