جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 ارديبهشت 1394     
برپایی ايستگاه هاي شهري، ترافيکي و اجتماعي برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، معاونت هاي اجرايي شهرداري منطقه 7 از جمله امور شهري و محيط زيست ،اجتماعي و فرهنگي و حمل و نقل و ترافيک در کنار اقدامات اجرايي قبل ،حين و بعد از برگزاري نمايشگاه بزرگ کتاب تهران با برپايي ايستگاه هاي شهري، ترافيکي و اجتماعي همراه با سيل ميليوني بازديدکنندگان کتاب دوست هستند.

هر ساله اين منطقه ارديبهشت ماه و در نوروز انديشه ميزبان خيل کثيري از مشتاقان ادب ،فرهنگ و انديشه است و اين مهم فرصت مناسبي فراهم آورده تا در کنار ارائه خدمات شهري از نگهداشت محيطي مصلي تهران گرفته تا طرح و اطلاع رساني سياست هاي نوين شهرداري تهران ؛ ملت فرهيخته ايران زمين مهمان 10 روزه تهران و منطقه 7 باشند .

شهرداري تهران و به مثابه آن مناطق 22 گانه از سال گذشته دو طرح سراسري "آسمان آبي ،زمين پاک" و "خط سفيد ،حريم آرامش " را در دستور کار معاونت هاي امور شهري و محيط زيست و حمل و نقل و ترافيک و با پشتيباني معاونت امور اجتماعي و فرهنگي مناطق قرار داده و هم اکنون فاز اجرايي اين دو طرح بر اساس برنامه پيگيري مي شود .

بیست و هشتمین نمايشگاه بين المللي کتاب تهران فرصت مناسبي است که هم ميهنان در جاي جاي ايران  اسلامي با رويکرد هاي نوين و زيربنايي شهرداري تهران آشنا شوند و بر اين اساس ايستگاه هاي اطلاع رساني مستقر در نمايشگاه بين المللي کتاب با استفاده از ابزارهاي مختلف به آگاهي بخشي اين دو طرح سراسري و هماهنگ مي پردازند.

اصلاح خط کشی محوری، گذرگاه عابرپیاده تقاطع ها، عابرپیاده میان تقاطعی، آسفالت، اصلاح هندسی و اصلاح نوشتار از جمله اقداماتی است که در طرح نماسازی خط سفید در راستای بحث توسعه پایدار ، ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش رفاه جامعه اجرا مي شود و در اين بين بحث آموزش به شهروندان بسيار ضروري است که بازديدکنندگان اين نمايشگاه با حضور در غرفه هاي منطقه 7 با روند اجراي طرح "خط سفيد ،حريم آرامش" آشنا مي شوند.

همچنين مراجعه کنندگان به نمايشگاه بين المللي کتاب تهران مي توانند با حضور در غرفه هاي آموزشي ،فرهنگي و اجتماعي مستقر در نمايشگاه کتاب در جريان اجراي طرح آسمان آبي ،زمين پاک و اقدامات شهرداري منطقه 7 در اين راستا قرار بگيرند و در برنامه هاي آموزشي و مسابقات مفرح با موضوع تفکيک زباله از مبداء شرکت کنند .

گفتني است برنامه هاي ويژه ديگري همچون برگزاري مسابقه براي کودکان ،ساختن کاردستي از دورريختني ها و مسابقه نقاشي با حضور کارشناسان و آموزشگران منطقه 7 با هدف تغيير نگاه کودکان نسبت به زباله و بازآفريني زباله ها در ايستگاه هاي شهرداري منطقه 7 اجرايي مي شود .

همچنین نظافت سطح داخلی نمایشگاه و جمع‌آوری نخاله و ضایعات به صورت روزانه، پاکسازی شعار‌نویسی، جمع‌آوری پسماند خشک- کاغذ و کارتن در محل نمایشگاه، رنگ‌آمیزی و شستشوی المانها و جداول، لایروبی کانالها و مسیلها، تخلیه مخازن، رسیدگی به فضای سبز و انجام تبلیغات محیطی از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط معاونت امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 7 اجرا می شود.

اضافه مي شود  بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران در مصلي امام خميني تا 26 ارديبهشت همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 20 پذيراي علاقمندان است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: