جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 ارديبهشت 1393     
آخرین وضعیت طرح سهام عدالت

 
 
فارس: حسن محمدتبار در پاسخ به این سؤال که سهام عدالت در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار داشت: طرح سازمان خصوصی‌سازی در مورد سهام عدالت به وزارت امور اقتصادی و دارایی رفته و از طریق همین وزارتخانه به هیأت وزیران خواهد رفت.

وی ادامه داد: کلیاتی درباره اینکه سهام عدالت به چه شیوه‌ای آزاد شود، به وزارت اقتصاد رفته و فعلاً در این خصوص چیزی مشخص نیست و طبق قانون جاری از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری اقدامات را دنبال می‌کنیم.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی با تأکید بر اینکه ما مجری قانون هستیم، گفت: هر زمان تغییری در قوانین ایجاد شود، بلافاصله آن را به طور دقیق اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که نحوه واگذاری شرکت‌ها در سال 93 آیا با استقبال مواجه شده است، یا خیر گفت: خوشبختانه با توجه به متغیرهای کلان اقتصادی و پیش‌بینی از وضعیت مناسب آینده واگذاری‌ها با استقبال خوبی مواجه شده است، به طوری که روز گذشته سنگ آهن مرکزی و زغال سنگ البرز شرقی به فروش رسید.

محمدتبار گفت: همچنین فولاد آذربایجان به همراه طرح فولاد میانه طبق قوانین اصل 44 به فروش رفته است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه نظارت‌هایی پس از واگذاری شرکت‌ها اعمال می‌کنید و آیا از خریداران برای افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال بیشتر تعهدی گرفته می‌شود، یا خیر گفت: خوشبختانه قوانین اقدامات و دسترسی بیشتری را مقابل ما گذاشته است و قطعاً در تمام واگذاری‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی نظارت به طور دقیق اعمال می‌شود.

وی توضیح داد: طبق تعهدات خریداران 5 سال پس از خرید باید زیرنظر سازمان خصوصی‌سازی تمام قوانین را اجرا کند و افزایش بهره‌وری، نگهداری سطح کارکنان، اتمام طرح‌های توسعه‌ای و افزایش کارایی از جمله مواردی است که خریداران باید به آن توجه کنند.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: در قانون فعلی سهام شرکت‌ها وثیقه می‌شود و ضمانت‌های سنگینی از جمله سفته برای اجرای تعهدات دریافت می‌کنیم و قانون بودجه به ما اجازه داده تا با همکاری بانک مرکزی و اداره ثبت شرکت‌ها بر خریداران نظارت کامل داشته باشیم.

وی افزود: در این صورت اگر خریداران تخلفی داشته باشند، امکان دریافت اعتبار و وام نخواهند داشت و از طریق ثبت شرکت‌ها پیگیری شده تا مجامع آنان به ثبت نرسد، پیش از آنکه موارد تخلف آنها برطرف و از سازمان خصوصی‌سازی مجوز دریافت کنند، بنابراین نظارت‌ گسترده و شدیدی در شرکت‌های واگذاری شده داریم.

محمدتبار با بیان اینکه برای نظارت بیشتر بر شرکت‌های واگذار شده و جلوگیری از تخلف بازرسانی را به همراه چک لیست در نظر گرفته‌ایم گفت: شرکت‌های واگذار شده برای فروش دارایی‌های خود باید از سازمان خصوصی‌سازی مجوز بگیرند و این طور نیست که هر کاری بخواهند انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به واگذاری‌های پیش‌روی سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: در بخش پتروشیمی، پتروشیمی دماوند و در بخش کشاورزی خدمات حمایتی واگذار خواهند شد؛ در بخش معادن زغال سنگ البرز مرکزی و سنگ آهن شرق در دستور کار واگذاری است.

معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی درباره شرکت‌های قابل واگذاری در سال 93 در حوزه نیروگاهی گفت: نیروگاه‌های شهید رجایی، سبزه منجیل و صوفیان از جمله شرکت‌های زیرمجموعه توانیر هستند که در آینده به صورت بلوکه مدیریتی واگذار خواهند شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: