جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 ارديبهشت 1394     
کلیه ایرانی چند؟

هفته نامه تماشاگران امروز: وقتی بخواهید در گوگل جستجو کنید، این سایت با پیشنهاداتی سعی می کند به شما کمک کند. این پیشنهادات نتیجه جستجوهای قبلی کاربران دیگر است. سایت «فیکسر» با استفاده از این امکان گوگل تصمیم به یک بررسی گرفته: «در کشورهای مختلف بیشتر از همه قیمت چه چیزی را جستجو می کنند؟»

برای این کار جمله ثابتی در گوگل جستجو شده که به این شرح است «در (نام کشور) قیمت * چند است؟» اولین پاسخی که گوگل به این سوال می دهد، همان چیزی است که درباره قیمت آن در هر کشور جستجو می شود.

درباره کشورهای اروپایی بیشترین جستجو به طور کلی برای اطلاع از نیازهای کاربردی مثل هزینه زندگی و تحصیل است. در آفریقا بیشتر جستجوها برای اطلاع از قیمت نیازهای اولیه مثل غذا، سوخت و دام زنده است. این تحقیق به نتایجی جنجالی هم منجر شده، مثلا در موریتانی بیشترین جستجو برای آگاهی از قیمت برده است.

 

بیشترین جستجوهای اینترنتی در کشورهای مختلف
 


در آمریکا بیشترین جستجو برای اطلاع از ثبت یک پتنت (حق انحصار) است. برای کانادا آگاهی از قیمت این کشور جذابیت بیشتری دارد. کوبا را هم که با سیگار برگ می شناسند و بیشترین جستجو برای اطلاع از قیمت سیگار در این کشور است. در عربستان و افغانستان بیشترین جستجوی قیمت درباره شتر است. در هندوستان قیمت گاو، در پاکستان ازدواج، در چین لوازم الکترونیکی، در مغولستان سفر، در کره جنوبی جراحی زیبایی بینی و در ژاپن هندوانه، بیشترین جستجو را داشته است.

قیمت پرواز با میگ، بیشترین جستجو را در روسیه داشته. ایتالیا و آلمان را هم که با ماشین های لوکس شان می شناسند، پس می توان پیش بینی کرد که بیشترین جستجو در آلمان درباره قیمت بی ام دبلیو و در ایتالیا درباره قیمت فراری است. نان کرواسان هم بیشترین جستجوی قیمت را در فرانسه داشته، در حالی که قیمت غذا در اسپانیا برای کاربران از سایر موارد جذاب تر است. قیمت غذا در بیشتر کشورهای آفریقایی مثل مالی و چاد هم بیشترین جستجو را داشته، در حالی که در اتیوپی، کنیا، آفریقای جنوبی و سومالی قیمت گاو بیشتر از موارد دیگر جستجو شده. در لیبی که ذخایر مواد سوختی دارد، قیمت نفت جستجو شده است.

در پایان به ایران برسیم، کلمه ای که قیمت آن بیشتر از همه جستجو شده نه فرش، نا خاویار و نه پسته؛ بلکه «کلیه» است!
 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: