جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 ارديبهشت 1394     
توجه دولت به حمل و نقل عمومی به عنوان مطالبه اصلی مردم

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی گفت:امروز حمل و نقل عمومی از مطالبات اصلی جامعه است  .

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز  افزود : توجه به حمل و نقل عمومی مسلما در کاهش هزینه مردم و بهبود هوای کلان شهرها تاثیری زیادی دارد به همین جهت باید پرداختن به این حوزه جزء اولویت های مهم دولت و مدیران کلان شهرها قرار گیرد.

وی گفت : در شرایطی که مشکلات و عقب ماندگی های زیادی در حوزه حمل و نقل عمومی و ریلی وجود دارد ضرورت دارد تا بودجه مناسبی به منظور توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و مترو اختصاص داده شود.

وی اظهار داشت : در صورت عدم توجه به بخش حمل و نقل عمومی ، آینده درخشانی را در حوزه مدیریت شهری و بهبود شرایط و رضایت شهروندان شاهد نخواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده لاهیحان در مجلس شورای اسلامی در ادامه حمل و نقل عمومی را از جمله دغدغه های حکومت ها در دنیا ذکر کرد و گفت :  اهمیت این موضوع در دنیا باید اهتمام و توجه بیشتر دولت و مدیران شهری را به این سمت سوق دهد چرا که توسعه حمل و نقل عمومی موجب صرفه جویی در هزینه های جاری ، کاهش مصرف سوخت و همچنین رضایت مندی مردم و در نهایت آلایندگی هوای کلان شهرها خواهد شد.

ندیمی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در این زمینه اظهار داشت : قطعا استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی می تواند رشد و وتوسعه  شبکه ریلی و حمل و نقل عمومی در کشور را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه به تخصیص سالانه یک میلیارد دلار به منظور توسعه شبکه ریلی کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد : البته تصویب اختصاص سالانه یک میلیارد دلار اعتبار به منظور توسعه شبکه ریلی و مترو در کشور از اقدامات و توجهات مجلس به این امر مهم است که امید است محقق شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: