جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 ارديبهشت 1393     
گزارش بانک مرکزی از قیمت موادخوراکی

 
 
ایسنا: بانک مرکزی آخرین تغییرات قیمتی خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را اعلام کرد که براین اساس قیمت لبنیات ثابت اما تخم‌مرغ، برنج، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند و شکر، چای و روغن نباتی کاهش قیمت داشته‌اند.این در حالی است که تنها حبوبات با افزایش قیمت مواجه است.

 

لبنیات و تخم‌مرغ

 

در هفته منتهی به 26 اردیبهشت‌ماه سال جاری در گروه لبنیات بهای ماست پاستوریزه معادل 0.1 درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

 

 

بهای تخم‌مرغ معادل 8.6 درصد کاهش یافته و شانه‌ای 6 تا 8 هزار تومان فروخته شده است.

 

برنج و حبوبات

 

در این هفته در گروه برنج قیمت برنج داخلی درجه یک و درجه دو هر یک معادل 0.1 درصد کاهش داشت.

 

 

این در حالی است که در گروه حبوبات بهای نخود معادل 0.3 درصد و لوبیا جشم‌بلیلی 0.1 درصد کاهش یافت. اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا یک درصد افزایش داشته است.

 

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

 

در این بازه زمانی در میادین زیر نظر شهرداری نارنگی و گیلاس عرضه نمی‌شد، اما سایر اقلام میوه وسبزی تازه که تعدادی از نظر کیفی در سطح پایین قرار داشتند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شده است.

 

 

همچنین میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی‌ تازه را عرضه کرده‌اند که در گروه میوه‌های تازه بهای پرتقال درجه یک معادل دو درصد افزایش داشته، اما قیمت اقلام سایر این گروه با کاهش 1.3 تا 18.6 درصدی مواجه بودند.

 

 

در گروه سبزی‌های تازه نیز بهای اقلام این گروه بین 4.9 تا 20.9 درصد کاهش یافته است.

 

گوشت قرمز و مرغ

 

اما قیمت گوشت گوسفند در هفته منتهی به 26 اردیبهشت‌ماه سال 93 معادل 0.3 درصد، گوشت تازه گاو و گوساله 0.5 درصد و گوشت مرغ یک درصد کاهش یافت.

 

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در هفته مورد بررسی بهای قند معادل 0.2 درصد، شکر 0.8 درصد، چای خارجی و روغن نباتی مایع هر یک 0.1 درصد کاهش یافت و قیمت روغن نباتی جامع ثابت مانده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: