جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 ارديبهشت 1394     
اردبیلی ها بخاری‌ روشن کردند

خبرگزاری ایرنا: ساکنان اردبیل در چهل و هفتمین روز از فصل بهار با رخنه هوای سرد و ناپایدار ؛ بخاری ها و لوازم گرمایشی را روشن کرده اند.

رگبارهای پراکنده که از نخستین ساعات روز سه شنبه در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان آغاز شده اند از ظهر چهارشنبه با نفوذ جریان پرفشار سرد سطح زمین با کاهش دمای هوا در منطقه همراه شده اند.

به همین خاطر ساکنان اردبیل که در پی حاکمیت هوای گرم در چند روز گذشته شبها پنجره ها را باز می گذاشتند اکنون بخاری ها را دوباره روشن کرده اند.

درحالی که بر فراز اردبیل سلول هایی از ابرهای طوفانزای مخصوص فصل بهار موسوم به کومولونیمبوس شکل گرفته اند و گاهی سبب رگبارهای پراکنده می شوند حرکت موجی از ابری های کم ارتفاع در جهت مخالف در لایه های نزدیک به سطح زمین که نشانگر حاکمیت جبهه سرد هستند حال و هوایی از روزهای سرد را در اردبیل به تماشا گذاشته است.

در این حال ریزش های چشمگیر که اکثرشان به شکل رگباری و موقتی به وقوع پیوسته اند زمین های اردبیل را سیراب و لطافت و طراوت خاصی بر فضای منطقه حاکم نموده است.

نقشه های پیش یابی هواشناسی همچنان استقرار ناوه عمیق جوی با منشاء سودانی را نشان می دهند که از شمال شرق آفریقا تا آسیای مرکزی و منطقه خاورمیانه گسترش یافته است.

این ناوه حرکت کندی دارد و به همین خاطر امواج ناشی از آن به تناوب تا اواسط هفته پیش رو سبب ابرناکی و مه آلود بودن آسمان اردبیل و نیز وقوع بارش هایی به شکل رگباری و گاهی در نقاط مستعد همراه با تگرگ و رعد و برق به خصوص در ساعات عصر خواهد شد.

هوای سرد همراه این سامانه نیز تا ابتدای اوایل هفته آینده در منطقه ماندگار خواهد بود.

در شامگاه چهارشنبه آسمان اردبیل تمام ابری و در بعضی نقاط مه آلود است و وزش باد با بیشینه سرعت 35 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق دمای هوا را به پنج درجه سانتیگراد کاهش داده است.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی از شرایط به خصوص هوایی با دامنه دگرگونی های بالا برخوردار است و بسیار اتفاق می افتد که ساکنان این شهرستان جلوه هایی از شرایط هوایی مخصوص چهار فصل را در یک روز ببینند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: