جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 ارديبهشت 1394     
ساخت چمدان‌هایی با قابلیت ردیابی

مهر: در سال های اخیر، فناوری به بخش های مختلف زندگی انسان ها نفوذ کرده تا علاوه بر افزایش کیفیت زندگی انسان ها به تسهیل امور نیز بپردازد. یکی از مشکلاتی که مسافران همیشه با آن مواجه هستند را می توان در گم شدن چمدان ها یا عدم اطلاع از مکان آنها دانست اکنون کمپانی سامسونگ و سامسونت به ساخت چمدان های هوشمندی روی آورده اند تا بتوانند این نیاز مسافران و کاربران خود را پاسخگو باشند. چمدان های هوشمند سامسونگ با اسمارت فون ها ارتباط برقرار کرده و کاربران را از محل خود آگاه می سازند.

این چمدان ها از قابلیت هایی مانند  GPS برخوردار بوده تا بتوانند با اسمارت فون ها ارتباط برقرار کنند. چمدان های هوشمند حتی در زمان بارگیری هواپیما یا در زمان تحویل و ... قادر به نمایش مکان خود هستند.

در صورتی که افراد دیگری غیر از صاحب چمدان قصد باز کردن درب چمدان را داشته باشند یا فاصله چمدان با صاحبش افزایش پیدا کند که نشانه ای از ربودن آن است را با آلارم هشداری به صاحبش خبر می دهد. چمدان های هوشمند محصول مشترکی از Samsonite و Samsung خواهند بود.

Ramesh Tainwala مدیر اجرایی سامسونت در این رابطه می گوید: «ما قصد داریم تا قابلیت های بیشتری را به این محصول اضافه کنیم. برای مثال، امکاناتی مانند اینکه چمدان ها به صورت اتوماتیک به دنبال مالک خود به حرکت درآیند یا سنسورهای بخصوصی در چمدان ها کار گذاشته شود که علاوه بر وزن، محتوای چمدان ها  را نیز نمایش دهند و دیگر نیازی به بازرسی و ... نباشد، اما این تکنولوژی ها به مطالعه و بررسی های بیشتری نیاز دارد.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: