جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 ارديبهشت 1394     
ممنوعيت خريد و مصرف ظروف پلاستيكي يكبار مصرف در شهرداري تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با بيان اينكه طی ابلاغیه خرید و مصرف هرگونه مواد پلاستیکی یکبار مصرف در مناطق 22 گانه شهر تهران ممنوع شد گفت : پلاستيک با ماندگاري حدود 300 سال يک ماده تجزيه‌‌ناپذير محسوب مي‌شود که بايد از چرخه توليد و مصرف حذف شود.

دكتر علي محمد شاعري با اعلام اين مطلب اظهار داشت: با توجه به تأثيرات مخرب بلند مدت زيست محيطي ظروف پلاستيكي ديرتجزيه پذير، خريد و استفاده از اين محصولات بايد متوقف و نسبت به جايگزيني آن با محصولات زيست تخريب پذير اقدام شود.

وي با بيان اينكه حذف كيسه ها و ظروف پلاستيكي در دستور كار شهرداري تهران است افزود: طی ابلاغیه ایی به تمامی مناطق 22 گانه،معاونت ها، سازمانها، ادارات کل و واحدهای ستادی ، خرید و مصرف هر گونه مواد پلاستیکی یکبار مصرف ممنوع شد.

به گفته شاعري در ماده 38 احكام برنامه عملياتي 5 ساله دوم ، شهرداري تهران به استفاده از وسايل بسته بندي و ظروف تجديدپذير و سازگار با محيط زيست در فضاهاي عمومي شهري و ساختمان ها و تأسيسات تحت مالكيت شهرداري و در راستاي استقرار استاندارد بين المللي ISO14001 ملزم شده است .

وی با اشاره به مضرات ظروف یکبار مصرف و استفاده بیش از حد برخی شهروندان از این ظروف گفت: استفاده از ظروف یکبار مصرف برای غذاهای داغ ، سرطان زاست و باید با مشارکت یکدیگر ظروف یکبار مصرف را از زندگی حذف کنیم.

شاعري تصريح كرد: پلاستيک‌ها، ظروف و انواع ديگر مواد پليمري دور ريخته شده، علاو بر مشكلات زيست‌محيطي، مشكلات بهداشتي و اجتماعي ايجاد كرده و عوارض اقتصادي فراواني را نيز به ‌همراه دارند.

وی عرضه رايگان كيسه پلاستيكي در مراكز خريد و درخواست كيسه پلاستيكي بيش از كالاي خريداري شده توسط شهروندان را عادتي نادرست دانست و گفت: تغيير فرهنگ الگوي مصرف شهروندان از كيسه ‌هايي با قابليت استفاده مجدد همچون كيسه ‌‌هاي پارچه ‌اي و پاكت‌ هاي كاغذي به جاي كيسه ‌هاي پلاستيكي از موضوعاتی است که باید به طور جدي دنبال شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: