جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 ارديبهشت 1394     
90 درصد آلودگی هوا ناشی از یک چهارم خودروها است

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، واضح است که خودروهای فرسوده در جاده ها باعث ایجاد آلایندگی گلخانه ای در سطح بالایی می شوند.

تحقیق جدیدی که توسط دانشگاه تورنتو انجام شده است فرضیه زیست شناسان در مورد آن که تنها 25 درصد خودروها و وانت ها مسبب 90 درصد آلودگی هوا هستند را ثابت می کند. دانشمندان آلایندگی ناشی از خودروهای موجود را اندازه گرفتند تا دقیقا دریابند که میزان تاثیر آن ها بر محیط زیست چقدر است. نتایج این تحقیقات غافلگیرکننده بود.

این نتایج که در یک مجله به ثبت رسید روندی را بیان می کند که محققان برای دست یافتن به این اطلاعات جدید به کار برده اند. دانشمندان آلایندگی 100 هزار خودرو در جاده را با استفاده از نمونه برداری هوایی در یکی از شلوغ ترین جاده های تورنتو یعنی College Street ثبت کردند. بر این اساس، 25 درصد آلاینده ترین خودروها دلیل 95 درصد از آلودگی کربنی، 93 درصد از آلودگی مونوکسید کربن و 76 درصد از ترکیبات آلی فرار شناخته شدند. اکثر این آلایندگی ها با بیماری سرطان رابطه دارند.

این ارزیابی ها هشدار دهنده هستند و شاید افراد را به خرید خودروهای پاک تشویق کنند. هم چنین محققان دریافتند که نحوه رانندگی نیز به میزان خودروی مورد استفاده بر آلودگی هوا تاثیر دارد. نحوه رانندگی، شتاب گیری، عمر خودرو و نحوه نگهداری آن همگی در آلودگی تاثیرگذار هستند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: