جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 ارديبهشت 1394     
عدم تاثیر طرح معادل سازی گواهی اسقاط در نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور با انتقاد از روند نوسازی ناوگان مینی بوسرانی گفت : تا این لحظه مصوبه معادل‌سازی گواهی اسقاط خودروهای فرسوده ،هیچ تاثیری در روند نوسازی ناوگان مینی بوسرانی نداشته و تاکنون هیچ طرحی در خصوص خروج و جایگزینی مینی بوس های فرسوده عملیاتی نشده است.

غلامرضا غضنفری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : این مصوبه فعلا در حد حرف بوده و تاکنون اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اجرای این مصوبه در آینده نزدیک تاکید کرد : اجرای این کار نیازمند ساز و کارهای لازم است که تاکنون فراهم نشده است.

وی گفت : علی رغم ثبت نامی که توسط برخی از دارندگان مینی بوس های فرسوده صورت گرفته است تا این لحظه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی  با اشاره به لغو ارائه تسهیلات بلاعوض  برای نوسازی ناوگان مینی بوسرانی افزود : بر اساس آخرین تصمیمات دولت ، قرار بود گردید تا مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض توسط سازمان راهداری به منظور نوسازی هر مینی بوس فرسوده  و 20 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض بابت اسقاط خودرو از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ارائه شود که تمام این گونه تسهیلات بلاعوض حذف و ارائه نخواهد شد.

وی گفت :  متاسفانه به دلیل عدم همکاری و ارائه تسهیلات از سوی  بانک ها ، هیچ گونه اتفاقی در خصوص نوسازی در ناوگان مینی بوسرانی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت : دولت مصوبه کرده بود که حدود 70 تا 80 درصد از قیمت مینی بوس باید توسط بانک ها تسهیلات ارائه شود که تاکنون محقق نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون 90 درصد مینی بوس های موجود در کشور فرسوده هستند ، خاطر نشان کرد : در صورت اختصاص تسهیلات بلاعوض و حمایت مالی دولت نوسازی ناوگان مینی بوس رانی کشور عملیاتی خواهد شد.

غضنفری افزود : با اجرای روند نوسازی ناوگان مینی بوسرانی ، مشکلی در جهت تامین خودروی جایگزین وجود نخواهد داشت.

وی گفت : هم اکنون حدود 68 هزار دستگاه مینی بوس در کشور تردد دارند که از  این تعداد حدود 90 درصد فرسوده هستند که در صورت اجرای مصوبه دولت ، پیش بینی می شود ظرف شش ماه اول امسال اتفاقات خوبی در روند نوسازی ناوگان مینی بوسرانی صورت گیرد.

وی با اشاره به توقف در روند نوسازی ناوگان مینی بوسرانی از سال 90 افزود : در سال های 89 و 90 تنها 2 هزار مینی بوس در کشور نوسازی و در مقابل 4 هزار دستگاه فرسوده از چرخه حرکت خارج گردید که تاثیر زیادی در محیط زیست داشت اما از آن زمان تاکنون هیچ حرکت مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: