جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 ارديبهشت 1394     
دکتر شیبانی نمادی از فرهنگ قرآنی، انقلابی و اهل بیت(ع) است

 به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: مردانی همچون دکتر شیبانی که انصافا در کار فرهنگی، اجرایی، روحیات انقلابی و رفتار فردی برای ما الگو هستند، نمادی از فرهنگ قرآنی، انقلابی و اهل بیت (ع) هستند. بنابراین باید قدر این بزرگان را بدانیم، آن  ها را پاس بداریم و در زندگی مان الگو قرارشان بدهیم.

محمد باقر قالیباف بعد از ظهر امروز طی سخنانی در مراسم «تجلیل و تکریم جوانان شهر تهران از دکتر عباس شیبانی» که در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) تصریح کرد: حضرت زینب بانوی مکرمه ای است که با مقاومت و استمرار در مقاومت خود باعث شد تا پیام انبیا و اولیا به بهترین شکل ممکن برای همیشه تاریخ ثبت گردد و برای همه بشریت الگو و نمونه باشد.

وی ادامه داد: در روز 15 رجب و روز تغییر قبله مسلمانان به مکه که نمادی از هویت مستقل مسلمانان است، گرد هم آمده ایم تا از مرد شایسته ای چون دکتر عباس شیبانی تجلیل کنیم؛ بزرگ مردی که بدون شک الگوی امروز برای سلایق و اقشار مختلف جامعه ما است.

به گفته قالیباف وظیفه همه ما است که سرمایه های اجتماعی و انسانی خود را حفظ کرده و آن ها را گرامی بداریم، همچنین ضروری است که این سرمایه های انسانی را قدر بشناسیم و آن ها را برای خودمان الگو قرار دهیم چرا که گذشته و حال ما به واسطه چنین افرادی شناخته می شود و بدون شک آینده خودمان را با الگو گرفتن از چنین مردانی رقم می زنیم.

شهردار تهران خاطرنشان ساخت: وقتی خودم به زندگی دکتر شیبانی و آشنایی که نزدیک به سه دهه با این مرد عزیز داشتم نگاه می کنم، شاهد هستم که یکی از ویژگی های بارز ایشان روحیه انقلابی این مرد است. ایشان در 60 سال تاریخ مبارزه و خدمت خود نشان دادند که هیچ گاه از مسیر حق، قرآن و اهل بیت (ع) خارج نشدند و هیچ کدام از جریانات و گروه های اسلامی و غیر اسلامی ایشان را از مسیر قاطع و اصلی خودشان منحرف نکرده است.

وی ادامه داد: اگر زندگی ایشان را نگاه کنیم شاهد هستیم مسیرهایی که در مقاطع مختلف آمدند، نقطه عطف های خاص خودشان را داشتند، یعنی از روزی که فضای استکبار ستیزی و استعمار ستیزی در خاورمیانه و ایران بوده و با دوران جوانی دکتر شیبانی توام شده بوده است، ایشان وارد عرصه مبارزه شده و بیش از 13 سال زندان و مبارزه را قبل از انقلاب تحمل کردند. در این میان هر چه نگاه کردم، ندیدم که ایشان هیچ دلبستگی گروهی، فردی و جناحی پیدا کرده باشند، بلکه هر کجا حق را تشخیص دادند، در آن مسیر شجاعانه حرکت کردند.

محمدباقر قالیباف به زندگی ساده و سالم دکتر عباس شیبانی اشاره کرد و گفت:  دوری از تجملات، قدرت و ثروت کار راحتی نیست و هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد، بلکه این کار مردان بزرگی همچون دکتر شیبانی است.  زندگی فردی ایشان در ابعاد مختلف می تواند الگوی جوانان امروز و مدیران ما در همه سطوح باشد و بنده و امثال بنده باید از چنین مردانی با چنین روحیاتی درس بگیریم.

وی تصریح کرد: همیشه این سوال مطرح است که آیا می شود در حین اینکه خودت مسئول باشی، وقت مسئول دیگری را نگیری؟ در بعضی ملاقات ها و نشست ها 45 دقیقه از همه جا حرف می زنیم و پنج دقیقه آخر به حرفی که می خواهیم می رسیم اما در قریب به 10 سالی که توفیق خدمت در شهرداری را دارم، ملاقات های من با دکتر شیبانی هیچ وقت از مرز دو دقیقه بیشتر نشده است. یعنی ایشان وارد می شوند، حرفشان را می گویند، بله یا نه را می شنوند و می روند. دکتر شیبانی اصراری هم ندارند که برای کاری که مراجعه می کنند حتما جواب مثبت بشنوند. حتی من به ایشان اصرار می کنم که یک دقیقه بنشینید اما ایشان می گوید وقت شما برای من نیست و برای خودت هم نیست!

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: ایشان به کرات برای موضوعات مردم به من مراجعه کرده اند و حتی یک مورد نبوده است که دکتر شیبانی موضوع فردی و شخصی داشته باشد. به طوری که یک بار هم سفارش یک آدم پولدار، قدرتمند، با سابقه و صاحب نفوذی را از این مرد نشنیده ام بلکه هر چه بوده، درباره افراد ضعیف و کسانی بوده است که نیازمند به کمک هستند.

قالیباف همچنین یادآور شد: دکتر شیبانی در هر کجا که بودند همیشه راحت ترین و در دسترس ترین فرد برای همه بوده اند، به همین جهت هم خدا خواسته است که هیچ دری بر ایشان بسته نباشند و در هر کجا که وارد شوند، احتیاج به وقت قبلی ندارند. هیچ مسئولی نیست که احساس کند برای دکتر شیبانی باید از قبل وقت تعیین کند؛ چون ایشان خودش از قبل وقتی برای کسی تعیین نمی کند، هیچ کس هم قادر نیست که از قبل برای ایشان وقت تعیین کند. گاهی 20 نفر در یک جلسه ای نشسته ایم اما دکتر شیبانی وارد می شوند، در همان یک دقیقه حرفشان را می گویند و می روند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: چنین مردانی که انصافا در کار فرهنگی، اجرایی، روحیات انقلابی و رفتار فردی برای ما الگو هستند، نمادی از فرهنگ قرآنی، انقلابی و اهل بیت (ع) هستند. این ما هستیم که باید قدر این بزرگان را بدانیم، آن  ها را پاس بداریم و در زندگی خودمان الگو قرار دهیم.

در جریان این مراسم با حضور محمد باقر قالیباف، مهدی چمران، سرلشکر فیروزآبادی، حجت الاسلام ناصحی، حجت الاسلام دعایی و احمد مسجد جامعی از سردیس دکتر شیبانی رونمایی شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: