جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 ارديبهشت 1394     
ارتباطات تهران با کشورهای اروپایی گسترش خواهد یافت

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با اشاره به آماده شدن مقدمات لازم به منظور گسترش ارتباطات میان تهران و سایر شهرها و کشورهای اروپایی، تاکید کرد: تفاهم نامه خواهرخواندگی میان تهران و بوداپست به جهت فرهنگی، اقتصادی و همکاری در حوزه های فنی و سرمایه گذاری فرصتی را برای دو شهر فراهم کرده است.

محمد باقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه آئین امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی میان تهران و بوداپست، طی سخنانی درجمع خبرنگاران با اشاره به موارد در نظر گرفته شده در این تفاهم نامه، تاکید کرد: یکی از سیاست هایی که بارها بر آن تاکید شده آن است که تهران را به عنوان یک شهر جهانی معرفی کنیم چرا که هم اکنون اکثر مردم دنیا و کشورهای مهم، تهران را به عنوان یک قطب فرهنگی، گردشگری و مرکز سیاسی اسلامی و شیعی می شناسند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه ارتباطات تهران با دیگر کلانشهرهای جهان عنوان کرد: ما در قاره آسیا این توسعه ارتباطات را با مجمع شهرداران آسیایی انجام داده ایم و در سطح کلانشهرهای دنیا و متروپلیس ها نیز این  کار انجام شده است. به همین منظور امضای پیمان خواهرخواندگی را در اولویت کار خود قرار داده ایم.

شهردار تهران افزود: این پیمان خواهرخواندگی میان تهران و بوداپست به عنوان یکی از شهرهای اتحادیه اروپا امضا شده و به جهت فرهنگی، اقتصادی و همکاری در حوزه های فنی و سرمایه گذاری نیز فرصتی را برای دو شهر فراهم کرده است.

محمدباقر قالیباف عنوان کرد: امیدوارم این ارتباطات با بقیه شهرها و کشورهای اروپا نیز گسترش پیدا کند، همانطور که هم اکنون مقدمات کار فراهم شده است و در آینده نزدیک سفرهای متقابل صورت خواهد گرفت. همچنین ضروری است ارتباط خوبی با کشورهای منطقه خاورمیانه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما به سمت اهداف و برنامه های از قبل تعیین شده به منظور معرفی تهران به عنوان یک شهر جهانی حرکت می کنیم. در این راستا در داخل به منظور توسعه امکانات و زیرساخت ها تلاش کرده و از دیگر سو با کشورهای مختلف مخصوصا در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری همکاری خواهیم داشت چرا که فرصت های سرمایه گذاری تهران برای سایر کشور ها بی نظیر است.

 قالیباف در پایان اظهار داشت: امیدوارم با اجرایی شدن این تفاهم نامه و دعوتی که شهردار بوداپست به مجارستان داشت، در آینده نزدیک بتوانیم این موضوع را به صورت اجرایی پیش ببریم.

اشتوان تارلوش، شهردار بوداپست نیز طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند پیشرفت و توسعه در تهران، عنوان کرد: در همین مدت چند ساعتی که تهران را بازدید کردم شاهد بودم که این شهر از نظر کیفیت ساخت و ساز و سیستم حمل و نقل جزو یکی از شهرها و پایتخت های مطرح دنیا است. من طی مدتی که در شهرداری و سایر بخش ها مدیر بودم، نسبت به ایران مطالعه داشته ام و همیشه به عنوان یک طرفدار ایران در حوزه های مدیریتی و شهری بوده و هستم.

وی تاکید کرد: مطمئنم این تفاهم نامه خواهرخواندگی میان تهران و بوداپست آغازی برای مشترکاتی است که می توانیم در زمینه های مختلف آن را اجرایی کنیم.

 

.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: