جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 ارديبهشت 1394     
یک سوم سوخت تولیدی قاچاق می‌شود

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تخصیص سوخت به ناوگان گازوئیل‌سوز بر اساس پیمایش را گامی بلند در تحقق اقتصاد مقاومتی خواند .

مجید جلیل سرقلعه گفت: ساماندهی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی ، مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از قاچاق سوخت سه ویژگی مهم این طرح است که از اول خرداد اجرا می شود.

وی گفت : مدیریت مصرف انرژی ، موجب کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری می شود و باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.

وی افزود: اقتصاد ایران تک محصولی است و قسمت اعظم درآمدهای خود را از فروش سوخت‌های فسیلی به دست می‌آورد ، پس هرچه مصرف این سوخت‌ها در کشور بهینه باشد ، درآمدزایی ملی نیز بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عمل به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی راهکار عبور کشور از بحران‌ و تنگناهای مالی است ، یادآور شد: یک سوم سوخت تولیدی قاچاق می‌شود و اگر خودروهای گازوئیل‌سوز مازاد بر نیاز سوخت دریافت نکنند آمار قاچاق در این حوزه به حداقل کاهش می‌یابد.

سرقلعه تأکید کرد: طرح توزیع سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس پیمایش در دو مرحله به اجرا در می‌آید که مرحله نخست از اردیبهشت و براساس اسناد حمل شامل بارنامه و صورت وضعیت یا CMR بارنامه بین‌المللی برای ناوگان ترانزیت کالا آغاز ‌شده است.

وی اظهار داشت : مصوبه هیأت وزیران، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد تا کل ناوگان باری و مسافری نفت‌گازسوز کشور را به GPS مجهز کند که البته 75 درصد اعتبار لازم برای اجرای این طرح را وزارت نفت از محل بند ق تبصره 2 قانون بودجه می‌پردازد. ضمن آنکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حمل و نقل عمومی برون شهری باید متناسب با نوع وسیله نقلیه، ظرفیت تعداد محور و سال ساخت میزان مصرف انواع خودرو را در هر 100 کیلومتر با بار و بدون بار تعیین و به وزارت نفت گزارش کند تا به تائید وزارت نفت برسد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: