جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 ارديبهشت 1394     
منوچهر دانش‌پژوه درگذشت

مهر: شهاب دانش‌پژوه فرزند منوچهر دانش‌پژوه با تائید خبر درگذشت این استاد پیشکسوت ادبیات و ایران‌شناس، گفت: پدرم بر اثر عوارض ناشی از بیماری‌های مختلفی که داشت از جمله بیماری قلبی، کلیوی و دیابت، اواخر هفته گذشته در بیمارستان بستری شد و تقریباً حالش رو به بهبود بود که به اصرار خودش از بیمارستان مرخص شد اما متاسفانه همین که به خانه رسیدیم، بدرود حیات گفت.

به گفته وی، زنده‌یاد دانش‌پژوه پریروز (شنبه ۱۲ اردیبهشت) دار فانی را وداع گفته است.

فرزند این استاد پیشکسوت حوزه ایرانشناسی همچنین درباره مراسم تشییع و خاسپاری پدرش، گفت: ما از روز گذشته با دریافت نامه‌ای از دانشگاهی که پدرم در آن تدریس می‌کرد و مراجعه به وزارت علوم، پیگیر این موضوع بودیم که بتوانیم پیکر ایشان را در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) به خاک بسپاریم که قرار شده است امروز پاسخ نهایی را به ما بدهند.

شهاب دانش‌پژوه اضافه کرد: به محض مشخص شدن این موضوع، زمان و مکان دقیق انجام مراسم تشییع و خاکسپاری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منوچهر دانش پژوه نویسنده و پژوهشگر و استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی بود. «دانش‌نامه ایران‌زمین»، «گلستان و بوستان سعدی»، ‌«شرح غزلیات سعدی»، «بررسی سفرنامه‌های دوره صفوی»، «حکایات دلنشین»، «شرح تاریخ بیهقی»، «سفرنامه منظوم»، «شرح و توضیح دیوان رودکی»، «شرح کلیله و دمنه» و «گزیده‌های نظم و نثر فارسی» از جمله آثار منوچهر دانش‌پژوه هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: