جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 ارديبهشت 1394     
مقاومت در برابر کاهش سزارین

فارس: وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما با اشاره به اینکه ماماها دغدغه‌ای ندارند، گفت: با توجه به اینکه باید در موضوع جمعیت کارهایی اساسی انجام دهیم در نتیجه رشته زنان و مامایی نیز باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: هر چند مشکلاتی در بحث آموزش وجود دارد اما تلاش می‌کنیم بیشتر به جنبه‌های عملی توجه کنیم تا رشته مامایی بیشتر جنبه بالینی پیدا کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: از زمان اجرای طرح جامع نظام سلامت و ترویج زایمان طبیعی مشکلات سزارین 10 درصد کاهش پیدا کرده و میزان مرگ و میر مادر و نوزاد نیز کاهش یافته است و این مهم توسط ماماها انجام شده است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به عقد قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها اظهار داشت: برخی مراکز هستند که برای ماماها توانمند نیستند و قرار است اصلاح شوند در صورت عدم اصلاح از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود.

هاشمی گفت: برای ارتقای سطح دانش ماماها مقطع دکترای حرفه‌ای را در نظر گرفته‌ایم همچنین باید سایت یا سامانه‌ای برای کاریابی ماماها در کشور فراهم شود تا آنها از آن مسیر شناسایی شده و در قالب قراردادهای شرکتی به کار گرفته شوند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره افزایش میزان سزارین در برخی شهرها مانند کرمان، خاطرنشان کرد: آمار سزارین در کرمان 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و در برخی شهرها به میزان 17 درصد کمتر از سال‌های قبل شده است اما در شهری مانند تهران  هنوز مقاومت وجود دارد و ان‌شاءالله در تهران نیز با ترویج فرهنگ زایمان طبیعی امیدواریم میزان مطالبه مردم برای این نوع زایمان افزایش یابد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: