جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 ارديبهشت 1394     
آغاز طرح بازرسي از مخازن CNG تاکسي ها در تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،، مدیرکل استاندارد تهران از آغاز طرح بازرسی از مخازن CNG تاکسی های دوگانه سوز و در حال تردد در شهر تهران ، از ابتدای امسال ، خبر داد.

مسلم بیات در تشریح این طرح گفت: این طرح در مرحله ازمایشی و با هماهنگی میان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهر تهران و اداره کل استاندارد استان تهران ، از ابتدای سال 94 آغاز شده است.

بیات با ابراز نگرانی از وقفه ایجاد شده در فرایند بازرسی مخازن از سوی نهادهای ذیربط ، تاکید کرد: مخازن CNG نصب شده بر روی خودروهای دوگانه سوز از جمله تجهیزات پراهمیت و دارای ضریب حساسیت و ایمنی بسیار بالاست که با توجه به تحمل فشار بالای کاری ، چرخه‌های مکرر پر و خالی شدن روزانه و با در نظر گرفتن عمر مفید کاری ، باید در فواصل زمانی معین سالانه ، سه سال یکبار و نیز هر پنج سال یکبار مورد بازرسی‌های چشمی، آزمون‌های هیدرواستاتیک و در صورت لزوم و حسب تشخیص شرکت بازرسی‌کننده ، مورد آزمون‌های تکمیلی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر داوطلبانه بودن اجرای این طرح از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای شروع این فعالیت، افزود: مخازن ذخیره گاز طبیعی فشرده(CNG) دو هزار دستگاه تاکسی گازسوز در حال تردد در شهر تهران ، از طریق ابلاغ ماموریت به شرکت‌های بازرسی ذیصلاح ، مطابق استانداردهای ملی و به صورت چشمی مورد بررسی و بازرسی قرار می گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : در این مسیر ،همکاری و هماهنگی موثر همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ملی و استانی و نیز مشارکت مسوولانه همه رانندگان تاکسی در جهت تامین ایمنی وسیله نقلیه و سرنشینان ،که روزمره از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری استفاده می‌کنند ، بسیار حساس و ضروری است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: