جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 ارديبهشت 1394     
قالیباف تحولات بزرگی در شهر ایجاد کرده است

به گزارش شهرداری نیوز،حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با تقدیر از مدیریت شهر تهران، تصریح کرد: قالیباف از مدیران توانمند و بسیار قابل احترام در جمهوری اسلامی است و تا جایی که تهران را می‌بینیم تحولات بزرگی در شهر تهران ایجاد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران از مسئولان شهری پایتخت به خاطر توفیق در برگزاری انتخابات شورایاری شهر تهران به عنوان کاری بزرگ و پسندیده تقدیر کرد و گفت: واگذاری هرچه بیشتر امور به مردم باید اهتمام مسئولین در تمام نقاط و بخش‌ها باشد.

وی با تقدیر از مدیریت شهر تهران، گفت: مردم به اعضای شورای شهر اعتماد کردند و آن‌ها نیز به برادر عزیز آقای قالیباف اعتماد کردند که بحمدالله از مدیران توانمند و بسیار قابل احترام در جمهوری اسلامی هستند و تا جایی که تهران را می‌بینیم تحولات بزرگی در شهر تهران ایجاد کرده‌اند که ثواب عمده آن متوجه ایشان و همکارانشان است. 

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه توانمندی و امانت دو شرط برعهده گیری مسئولیت ‌هاست، گفت: اگر برای مردم که ما را انتخاب کرده‌اند کار کنیم امین هستیم. اما اگر برای حزب و گروه خودمان کار کرده باشیم این خروج از امانت است. 

وی با اشاره به یکی از آیات قرآن در خصوص صفات لازم برای افراد مسئول اظهار داشت: «قالت احداهما یا ابت استاجره ان خیر من استاجرت القوی الامین (سوره قصص، ۲۶) پدرم! او را استخدام کن، زیرا بهترین کسى را که مى‌‏توانى استخدام کنى آن کسى است که قوى و امین باشد». بر اساس این آیه کسی که دارای مسئولیت است باید توانمند و امین باشد. 

سیدحسن خمینی با بیان اینکه صفاتی چون توانمندی و امانتداری قابلیت تشکیکی دارند، افزود: وقتی می‌خواهید مسئولی را انتخاب کنید، فرد توانمند‌تر را انتخاب نمایید؛ علاوه بر این انسان توانمند لحظه به لحظه باید خود را توانمند‌تر کند که یکی از راه‌های تحقق این هدف بهره گیری از مشورت است زیرا ذهن ما هر چه قدر توانمند باشد نمی‌تواند در همه امور به یک اندازه خود را توانمند کند. 

به گفته تولیت حرم مطهر حضرت امام (ره) از کارکردهای شورا‌ها نیز مشورت در امور اداره کشور و رسیدن مدیریت کشور از فردگرایی به جمع گرایی است. 

وی بهره گیری از روش‌های جدید عملکرد را یکی دیگر از افزایش توانمندی خواند و گفت: اگر مانند زمان ناصرالدین شاه می‌خواستید شهر را اداره کنید با حضور قدرتمند‌ترین افراد باز هم کار فلج بود. لذا هم باید توانمند بود و هم در حین کار باید آن را تقویت کنیم. 

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه باید حوزه فردگرایی را از بین برده و کار را به حوزه‌های وسیع تری متصل کنیم، یکی دیگر از شروط برعهده گیری مسئولیت بر اساس آیه ذکر شده را امانت خواند و یادآور شد: فرد امین یعنی کسی که شروط اولیه‌اش صداقت است و درحوزه کاری شورا‌ها نیز امانت به عنوان یک مسئولیت در این است که انسان ببیند هرچه عمل می‌کند آیا بیشترین نفع را به حال مردم دارد یا خیر؟ اگر این گونه باشد به امانت عمل کرده‌ایم اما اگر نفع من یا گروه، رفیق یا جریان من در میان باشد آن فرد از امانت فاصله گرفته است.  

سید حسن خمینی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: سعی کنید نفع مردم و جامعه را هدف قرار دهید که ریشه این کار به دوری از «من» بر می‌گردد، زیرا تمام گرفتاری‌ها از «من» است و مادر بت‌ها بت نفس است. 

وی با ذکر خاطره‌ای از ملاقات امام (ره) و آیت الله العظمی حکیم در نجف اظهار داشت: ایشان خطاب به آیت الله حکیم در مورد نهضت اسلامی گفتند که من یک طلبه ساده بودم که این کار را انجام دادم. اگر شما این کار را امروز به دست بگیرید حاضرم به عنوان یک سرباز پشت سر شما حرکت کنم. این سخن امام (ره) یعنی من مهم نیستم بلکه مهم انجام کار است.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: