جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 ارديبهشت 1394     
آخرین وضعیت میدانی کوبانی/نقشه

فارس: نیروهای مردمی کوبانی (عین‌العرب) سوریه طی چند ماه گذشته موفق شدند از سمت غرب شهر نیروهای تروریستی داعش را تا منطقه «جرابلس» بطور کامل به عقب برانند.

جبهه شمالی کوبانی تحت کنترل نیروهای مردمی کوبانی است. خبرهای رسیده از وضعیت جبهه شرقی کوبانی حاکی از آن است که نیروهای مردمی این شهر توانستند نیروهای تروریستی داعش را به طور کامل از مرزهای شهر تا نزدیکی منطقه تل‌ابیض بیرون کنند. نیروهای مردمی کوبانی برای کاهش فشار از تل‌ابیض به مواضع تروریست‌های داعش حمله می‌کنند و تاکنون موفق به پاکسازی چند منطقه در بین کوبانی و تل‎ابیض شدند.

اما جبهه جنوبی کوبانی شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین نیروهای مردمی با نیروهای تروریستی داعش می‌باشد. درگیری به صورت مستقیم و در چهار جبهه با انواع اسلحه سبک و سنگین در جریان است. نیروهای مردمی کوبانی روز گذشته چند نفربر حامل داعشی‌ها را در روستای مدانی واقع در غرب شهر کوبانی مورد هدف قرار دادند. شب گذشته نیز کمیته های مردمی اهالی کوبانی حملاتی را علیه مواضع نیروهای تروریستی داعش در جنوب شهر کوبانی انجام دادند.
 


فلش‌ قرمز: حملات مردمی به داعش/ فلش مشکی: حملات داعش/ فلش خاکستری:ارسال نیرو برای داعش از تل‌ابیض به صرین



نیروهای مردمی در حال پیشروی از سمت جنوب شرقی کوبانی به سمت غرب هستند. نیروهای مردمی کوبانی بصورت مستمر به مواضع داعش در جنوب کوبانی و بخصوص در منطقه صرین حمله میکنند. نیروهای تروریستی داعش در مکان‌های عبادتی(کلیساها و مساجد) نیروهای تک تیرنداز خود را مستقر کرده اند و همچنین حملات خمپاره ای خود را از داخل عبادتگاه ها انجام میدهند.

منطقه «صرین» واقع در جنوب کوبانی از بزرگترین پایگاه های تروریست‌های داعش  در حلب است که در چند روز گذشته شاهد درگیری شدید بین نیروهای مردمی کرد و نیروهای تروریستی داعش در منطقه بوده است. در چند ماه گذشته نیروهای مردمی کوبانی موفق شدند  در عملیات‎های جداگانه منطقه صرین را از سه محور شمالی، شرقی و غربی درمحاصره خود درآورند. نیروهای تروریستی داعش برای جلوگیری از سقوط منطقه صرین تجهیزات و نیروهای جدیدی را از تل ابیض به سمت این منطقه فرستاده اند.


فلش‌ قرمز: حملات مردمی به داعش/ فلش مشکی: حملات داعش


از سوی دیگر، نیروهای تروریستی داعش در چند روز گذشته حملاتی را علیه نیروهای مردمی کرد در سه روستای تل عبر، تل احمر و زرکوت واقع در جنوب غرب کوبانی آغاز کرده است و توانسته بر قسمتی از مناطق ذکر شده سیطره پیدا کند اما با ورود نیروهای مردمی کوبانی پیشروی تروریست های داعش متوقف شده است.

در درگیری بین نیروهای مردمی کوبانی با تروریست های داعش در مناطق جنوب غرب کوبانی در طی 24 ساعت گذشته بیش از 40 تن از نیروهای تروریستی داعش کشته شدند. درگیری همچنان بین نیروهای مردمی کُرد با نیروهای تروریستی داعش در سه روستای تل عبر، تل احمر و زرکوت ادامه دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: