جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 ارديبهشت 1394     
انحصار در صنعت خودرو ظلم به مصرف کننده است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : تا زمانی که فضای تولید رقابتی نشود هیچ بهبودی به لحاظ کیفی در خودروهای داخلی حاصل نخواهد شد.

غلامعلی جعفر زاده در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : متاسفانه وجود انحصار در تولید خودرو در کشور موجب عدم رقابت پذیری در قیمت و کیفیت و در نهایت ظلم به مصرف کننده شده است.

وی با تاکید بر لزوم تحول خودروسازان تصریح کرد : البته برای ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو ، موافق افزایش واردات خودرو نیز نیستم اما باید خودروسازان با تحول در تولید به سمت کیفیت و قیمت رقابتی حرکت کنند چرا که با رفع تحریم ها و همکاری با شرکت های خارجی ، محصولاتی مورد اقبال بازار خواهند بود که به لحاظ کیفیت و قیمت رقابتی باشند.

وی اظهار داشت : چرا باید خودرویی که در داخل خریداری می شود و مدت زیادی از استفاده آن نگذشته و هنوز به گارانتی نرسیده با مشکل مواجه شده و موجب تحمیل هزینه به مصرف کننده شود؟ چرا هیچ نظارت و کنترل کیفیتی نسبت به تولیدات داخلی صورت نمی گیرد؟

وی تاکید کرد : امروز باید با توجه جدی نسبت به ارتقاء کیفیت در تولید ، موجب دلگرمی و تشویق متقاضیان داخلی شد تا در میان خودروهای موجود در بازار، تولید داخل را انتخاب نمایند.

نماینده رشت در خانه ملت با اشاره به حضور و فعالیت شرکت های چینی در بازار ایران تصریح کرد : مسلما با نهایی شدن توافقات و امکان همکاری با شرکت های معتبر جهانی خودروسازان چینی نیز باید برای ماندگاری به سمت قیمت و کیفیت رقابتی حرکت و تلاش نمایند.

جعفر زاده با اشاره به لزوم ایجاد شوک برای تحرک و پویایی بیشتر در صنعت خودرو ، خاطر نشان کرد : به نظر می رسد چنانچه در مقطعی دولت با کاهش تعرفه ها موجب افزایش واردات خودرو به داخل شود این مساله شوک جدی را به صنعت داخل وارد نموده و شاهد تحرک و تحول جدی در تولیدات داخلی خواهیم بود.

وی تاکید کرد :  پیش بینی می شود ورود مقطعی خودروهای در حدود و سطح قیمتی مناسبی که موجب شکاف طبقاتی نیز نشود می تواند در رفع شرایط موجود در صنعت خودرو کمک موثری باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: