جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 ارديبهشت 1394     
احتمال طغیان پروانه‌های سفید بالک به پایتخت

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به طغیان پروانه‌های سفید بالک در سال گذشته پایتخت، گفت: احتمال طغیان پروانه‌های سفید بالک به پایتخت وجود دارد.

علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه پروانه سفید بالک سال‌هاست که به دلیل تغییرات آب و هوایی مهمانان ناخوانده پایتخت شده‌اند، اظهار کرد: کاهش بارندگی در سال گذشته احتمال طغیان این پروانه را  امسال به وجود‌ آورده است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران برای مقابله با پروانه های سفید بالک نسبت به سال گذشته از آمادگی بهتری با همکاری و هماهنگی وزارت جهاد  کشاورزی، موسسه بررسی آفات و سایر سازمان‌های مرتبط برخوردار است.

شاعری با بیان اینکه احتمال تخم گذاری این حشرات در زمستان در سطح شهر تهران وجود دارد، تصریح کرد: اگر شرایط آب و هوایی ما همانند سال گذشته گرم و خشک و کم باران باشد احتمال طغیان پروانه سفید بالک قطعا وجود دارد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به مشخص شدن روش‌های برای از بین بردن پروانه سفید بالک، یادآور شد: روش‌های بیولوژیک و غیر شیمیایی و استفاده از روش‌های تلفیقی و هم چنین استفاده از دشمنان طبیعی راهکارهای انسانی است که می‌توان این حشرات را از بین ببرد.

وی افزود: موسسه بررسی آفات و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بررسی‌هایی را بر روی حشره، مفید برای از بین بردن پروانه سفید بالک انجام داده است.

شاعری تصریح کرد: سازمان بوستان‌ها، ستاد محیط زیست و توسعه پایدار، موسسه بررسی آفات جهاد کشاورزی، راه‌های کنترل و تکثیر این پروانه را مورد برنامه ریزی دقیق قرار داده‌اند و همچنین سازمان بوستان‌ها اتیکت‌های زردی را برای مقابله با این پروانه در سطح شهر  تهران نصب کرده است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان افزود: امیدواریم امسال شرایط آب و هوایی در کشور به گونه‌ای باشد که در هیچ شهری پروانه‌های سفید بالک طغیان پیدا نکنند و موجب رنجش و آزار مردم نشوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: