جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 ارديبهشت 1394     
الزام اجرایی شدن مسائل زیست محیطی از سوی دولت

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی در شهر تهران یک چالش بسیار مهم است، گفت: الزامات زیست محیطی باید از سوی دولت اجرایی شود برای حل آن‌ها با مردم مشارکت کند.

علی محمد شاعری، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مشکات امروز (شنبه) در تالار ایوان شمس با حضور جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، با اشاره به مهمترین موضوعات و مشکلات زیست محیطی شهر تهران اظهار کرد: ما باید بر اساس نظرات شهروندان برای حل مشکلات زیست محیطی یک شهر گام برداریم. به این منظور که بر اساس آمار و نظرات شهروندان، 570 هزار اثر در خصوص جشنواره مشکات به این دبیرخانه ارسال شد که 50 درصد این آثار مربوط به مشکلات محیط زیست پایتخت بوده است.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد از نظر شهروندان حل مشکلات محیط زیستی اولویت اول شهروندان است و همچنین مسائلی مانند منابع طبیعی، آب، هوا، خاک در صورت نادیده گرفتن می‌توانند اثرات مخربی را برای زمین داشته باشد.

شاعری با بیان اینکه ما باید با محیط زیست رفتاری مناسب داشته باشیم، تصریح کرد: مشکلات محیط زیستی یک چالش جهانی است که دولت‌ها هم نتوانسته‌اند به صورت جدی آن را حل کنند و یا به ماموریت‌هایی که به آن‌ها داده شده است، جامه عمل بپوشانند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه شعار زمین پاک برای حل مشکلات زیست محیطی یک جامعه اساسی است، افزود: اگر از ظرفیت‌های مردم و اجتماعی برای حل این مشکلات استفاده نکنیم، همه برنامه‌هایمان نقش بر آب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه الزامات زیست محیطی باید از سوی دولت اجرایی شود، گفت: راه حل اساسی آن است که مردم به دولت کمک و یاری رسانند، به این منظور که مشارکت 100 درصدی مردم و دولت می‌تواند راه حلی مهم برای مشکلات شهرها باشد.

شاعری با بیان اینکه از سال 46 موضوعی در تهران مطرح شد که هیچ صنعتی نباید در شعاع 120 کیلومتری تهران باشد، یادآور شد: متاسفانه الان در شعاع 120 کیلومتری 17 هزار صنعت وجود دارد که باعث از بین رفتن محیط زیست می‌شود.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید فناوری‌های نوین و استاندارد توسط خود مردم در جامعه استفاده شود، افزود: نابلدی مهمترین آفت توسعه و اداره یک کشور است.

وی تصریح کرد: متاسفانه شیرابه‌هایی که توسط خانم‌های خانه دار بوجود می آید، می‌تواند اثرات مخربی را برای زمین در پی داشته باشد و این امر بدون آگاهی این شهروندان در جامعه رخ می‌دهد؛ همچنین نقش و آگاهی شهروندان در رفتارهای شهری موجب اصلاح رفتارهای اجتماعی می‌شود.

شاعری با بیان اینکه امروزه مصرف انرژی برای گرم کردن خانه‌ها سه برابر کشورهای اروپایی است، تاکید کرد: متاسفانه مصرف آب ما 320 لیتر است که در کشورهای اروپایی این مصرف به 150 لیتر می‌رسد و همچنین نزولات آسمانی‌شان حدود 2 هزار میلی لیتر است که این رقم سه برابر کشور ما است اما ما دو برابر آن‌ها آب مصرف می‌کنیم.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این شهر روزانه 100 میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کند، گفت: همچنین تهران روزانه 7 هزار تن زباله ، 50 هزار تن خاک و نخاله و 800 میلیون متر مکعب فاضلاب تولید می‌کند که همگی باعث آلودگی اراضی شمال می‌شود.

وی در پایان افزود: تمام کشورهایی که به اهداف توسعه پایدار رسیدند، توسعه اجتماعی را ایجاد کردند، به این منظور که اساس توسعه را بر تحول فرهنگی اجتماعی گذاشته‌اند و به استناد، اقتصاد و نگرش کمی فرهنگی غنی و دین خود را فراموش کرده‌اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: