جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 ارديبهشت 1394     
جزئیات قطار پرسرعت ژاپن/تصاویر

 

ایسنا: یک قطار جدید ساخت ژاپن، رکورد جدیدی را در زمینه سرعت ثبت کرد و به سرعت حیرت آور 600 کیلومتر در ساعت رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژاپن در صدد صادرات این فن آوری به خارج از کشور است.

شرکت مجری راه آهن ژاپن اعلام کرد: این قطار پرسرعت که هفت واگن دارد در آزمایشی که در نزدیکی کوههای فوجی انجام شد به سرعت خیره کننده 603 کیلومتر بر ساعت رسید و حدود 11 ثانیه در سرعت بیش از 600 کیلومتر بر ساعت حرکت کرد.

این رکورد جدید در حالیست که کمتر از یک هفته قبل یکی دیگر از قطارهای این شرکت سرعت 590 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده و رکورد 581 کیلومتر بر ساعت ثبت شده در سال 2003 را شکسته بود.


این قطار 10 سانتی متر بالاتر از ریل قطار میگیرد و بوسیله نیروی مغناطیسی به جلو حرکت می‌کند.

یوسوکازو اندو رئیس مرکز آزمایش ماگلو در جنوب توکیو به خبرنگاران گفت: هرچه سرعت قطار بیشتر میشود ثبات آن بیشتر می‌شود. فکر میکنم کیفیت سواری این قطار بهتر شده است.

ژاپن قصد دارد در سال2027 فاصله 286 کیلومتری بین دو شهر توکیو و ناگویا یک قطار پرسرعت برقرار کند. سرعت این قطار 500 کیلومتر است که با این قطار در 40 دقیقه پیموده خواهد شد.

انتظار می‌رود ژاپن تا سال 2045 بین دو شهر توکیو و اوزاکا قطار پرسرعت برقرار کند و فاصله این دو شهر ظرف یک ساعت و هفت دقیقه پیموده خواهد شد.

اما هزینه ساخت این خطوط مغناطیسی نجومی است و تنها تا ناگویا حدود 100 میلیارد دلار برآورد می‌شود و بیش از 80 درصد مسیر باید تونلهای پرهزینه احداث شود.

ژاپن قصد دارد فن آوری این قطار پرسرعت را صادر کند و به دنبال احیای اقتصاد خود از طریق صادرات زیرساخت است.


شینزو آبه نخست وزیر ژاپن این هفته در سفر به آمریکا بحث این قطار و احداث یک قطار پرسرعت بین نیویورک و واشنگتن را مطرح خواهد کرد. نخست وزیر ژاپن سال گذشته کارولین کندی سفیر آمریکا در ژاپن را برای آزمایش یکی از این قطارهای پرسرعت دعوت کرد.

کندی در آن زمان گفته بود: این فن آوری مزایای زیادی برای ژاپن دارد و امیدوارم روزی برای آمریکا داشته باشد.

این قطار یکی از گزینه های باراک اوباما برای پروژه خط آهن پرسرعت سرتاسری چندمیلیارد دلاری است.

آبه گفته است ژاپن برای انتقال این فن آوری از آمریکا حق لیسانس نخواهد گرفت که یک امتیاز برای واشنگتن برای انتخاب این سیستم برای خط آهن پرسرعت واشنگتن دی سی و بالتیمور محسوب می‌شود.






درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: